جشنواره معرفی چهره های برتر حوزه کارآفرینی استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر محسن ریاضی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پوشش بیمه ای استان اصفهان گفت: تا آبان ماه ۱۴۰۰، بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان از خدمات و حمایت های کوتاه مدت،  میان مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان اصفهان بیش از ۳۹۰ هزار مستمری بگیر بازنشسته و ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان ۱2۰۰ کارمند در ۴۴ شعبه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در خدمت شرکای اجتماعی سازمان هستند.

ریاضی با اشاره به وجود بیش از ۱2۰ هزار کارگاه بیمه ای در استان افزود: فقط دو درصد یعنی حدود ۲هزار و ۲۰۰ بنگاه اقتصادی بالای ۵۰ نفر اشتغال در استان وجود دارد و عموما کارگاه های استان اصفهان از نوع کوچک و متوسط می باشد.

وی با تشریح شیوه نامه ابلاغی سازمان‌ تامین اجتماعی در معرفی برترین های حوزه کارفرمایی و کارآفرینی گفت: این جشنواره در ۴ سطح اشتغال کارکنان برگزار گردیده که در هر بخش کارآفرین نمونه معرفی و تقدیر می شود.

وی به انتخاب یک واحد کارگاهی از استان اصفهان بعنوان نمونه ملی اشاره کرد و گفت : شرکت مهفام جام با مدیریت آقای عسکریان، در قالب کارگاه‌های بالای ۲۰۰ نفر اشتغال ، نمونه ملی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد شرکت مفهام جام با ایجاد فرصت شغلی برای 1157 نفر بیمه شده حائز رتبه ملی در جشنواره انتخاب چهره برتر حوزه کار افرینی شد.

وی تصریح کرد: در بخش کارگاه‌های سطح یک و بالای ۲۰۰ نفر اشتغال،  آقایان مرتضی ملااحمدی مدیرعامل شرکت بهارجین در شعبه دهق، علی مازیار مدیرعامل شرکت اورست مدرن پارس در شعبه ۶ اصفهان، محمد علی نقیان، مدیرعامل پردیس صنعت زنده رود در شعبه کوهپایه، ابراهیم احمدی دستگردی مدیرعامل اطلس پمپ در شعبه دولت آباد معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

دکتر ریاضی در ادامه به معرفی منتخبین سطح دو و کارگاه‌های بین ۵۱ تا ۲۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: آقایان حمیدرضا صمدی مدیرعامل سیمان ساروج در شعبه دهق، کمال پایمره مدیرعامل شرکت پارس زنده رود پلاست در شعبه دولت اباد، جواد محسن زاده کرمانی مدیرعامل گز کرمانی در شعبه ۷، و محمد شیران مدیرعامل شرکت طلوع یاس سپاهان در شعبه 4 معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه از معرفی کارآفرینان برتر در سطح ۳ و کارگاه‌های بین ۶ تا ۵۰ نفر اشتغال اشاره کرد و گفت: آقایان مجتبی جواهری مدیرعامل صنایع غذایی جواهری در شعبه خوانسار ، سعید غفوری مدیرعامل هتل قصر جهان نطنز، و باقر نظرزاده ها مدیرعامل شرکت تراشکاری در شعبه 2 تامین اجتماعی اصفهان منتخبین کارآفرینی برتر در سطح سه می باشند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

ریاضی در ادامه از انتخاب آقای علی اکبر یوسفی مدیرعامل شرکت انحصار قطره زنده رود در شعبه ۳ اصفهان بعنوان کارگاه زیر ۵ نفر اشتغال و سطح ۴ اشاره کرد و گفت :قریب به نیمی از کارگاه‌های کارفرمایان در بخش خدمات، و مابقی در صنعت و کشاورزی فعالیت می کنند.

دکتر ریاضی در ادامه با اشاره به این مهم که بسیاری از بیمه شدگان، ایام بازنشستگی را در استان اصفهان سکونت می‌کنند و پرونده بیمه ای خود را به این استان منتقل می‌کنند بعنوان یک چالش مهم در عدم توازن منابع و مصارف که پایداری صندوق تأمین اجتماعی را به مخاطره می اندازد یاد کرد و گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰، مجموعه منابع مالی دریافت شده در استان اصفهان، حدود ۱۰۳ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال بوده، این در حالیست که مصارف بیمه ای تا پایان آبان ماه، ۱۲۲ هزار و 528 میلیارد ریال، ۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری ، ۱۱هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال هزینه های درمانی و ۲ هزارو ۳۶۶ میلیارد ریال صرف پرداخت حقوق و سایر هزینه ها می باشد.

وی ادامه داد: در مجموع مجموع مصارف این استان حدود ۱۳۹ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال بوده که حدود ۳۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال کسری منابع نسبت به مصارف را شاهد هستیم.

دکتر ریاضی به ایفای تعهدات قانونی و پاسخگویی و جلب رضایت مراجعین و مشتریان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: بحمدالله علیرغم تنگناهای مالی، تاکنون نسبت به ایفای تعهدات کوتاهی نشده و سازمان تامین اجتماعی در تعامل با شرکای اجتماعی خود، کانون ها و تشکل های کارگری و کارفرمایی، اهتمام ویژه ای دارد.

دکتر شهیر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این مراسم ضمن تقدیر از صاحبان صنایع و کارآفرینان که انصافا در مسیر تعالی تولید مجاهدانه تلاش می‌کنند بر هم افزایی میان مدیران جهت حفظ اشتغال موجود و رفع موانع تولید تاکید کردو افزود: ستاد  تسهیل و رفع موانع تولید  استان در هفته، دو روز تشکیل جلسه داده و طی آن مشکلات و گلوگاه‌های اقتصادی استان  بررسی و راهکارهای برون رفت از چالش و تسهیل تولید با بهره گیری از ظرفیت نهادهای مرتبط عملیاتی می‌گردد.

شهیر افزود: خوشبختانه اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان تاکنون تعامل سازنده و ارزشمندی با این ستاد داشته که جای قدردانی دارد.

در ادامه این جلسه، آقای چینی نماینده کانون کارفرمایان استان و مهندس هاشمی نماینده تشکل های بازنشستگی استان به طرح دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مبتلا به کارفرمایی و کارآفرینی در حوزه تامین اجتماعی پرداختند.

در پایان این جلسه، با حضور مدیرکل  تامین اجتماعی استان و جمعی از مسوولین استان، با اهدای لوح تقدیر از چهره های برتر حوزه کارآفرینی استان اصفهان تجلیل شد.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 764107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟