رسیدگی به  9989 پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین،هوشنگ محمدی گفت:  از ابتدای امسال تاکنون به  9989 پرونده در تعزیرات  حکومتی استان قزوین رسیدگی شده که  8227 پرونده در زمینه کالا و خدمات، 878 پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز و همچنین 844 پرونده در زمینه دارو و درمان تشکیل و رسیدگی شده است.

وی افزود: متخلفان اقتصادی به پرداخت بیش از یازده هزار و سی  میلیارد و 140 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
محمدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را 5 روز بیان کرد و گفت: بیشترین تخلفات در بخش صنفی مربوط عدم درج قیمت(30% تخلفات)، گران فروشی (26%تخلفات)و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی(11%)، بوده است.
همچنین ، نگهداری کالای قاچاق با تخصیص 25% پرونده ها بیشتر تخلف و پس از آن  قاچاق سوخت، البسه ودخانیات جای دارند.
وی افزود: از ابتدای آغاز طرح تحول وبرگزاری گشت های سیار از20/7/1400 با هدف نظارت بر بازرسی ها و صیانت از حقوق شهروندان بیش از 480 اکیپ گشت مشترک برگزار شده ودر حدود  20 میلیارد ریا ل جزای نقدی برای متخلفین منظور شده است.
این طرح در خصوص  نظارت بر کالاهای اساسی ،واحد های تولیدی و وارد کننده های کالاونظارت بر واحد های مهم ملی صادر کننده کالا که در ساعات و ایام اداری ،غیر اداری و تعطیل برگزاری شده  است.
محمدی تاکید کرد: پرونده‌های این طرح با قید فوریت و تشدید در مجازات‌ها رسیدگی خواهد شد و در صورت بروز رسانی و تعدیل جریمه‌های صنفی می‌توان برخود موثرتری با متخلفان اقتصادی داشت.

 

کدخبر: 764901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟