۳۲ طرح حوزه خدمات شهری مشهد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه شهری که با حضور جمعی از مادران شهدا، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزارشد، با ستایش ازجایگاه رفیع مادران شهید؛ افزود: والدین شهدا به ویژه مادران شهید مانند کوه پشت انقلاب ایستادند و با وجود مشکلات خم به ابرو نیاوردند و امروز اگر ما امنیت و جایگاهی برای خدمت داریم مرهون خون شهیدان و ایستادگی خانواده شهدا است.

وی در ادامه به ۳۲ پروه شهری که امروز به بهره برداری رسید اشاره کرد و گفت: طبق وعده ای که برای افتتاح و یا آغاز پروژه شهری در هر۴۵ روز دادیم امروز و کمتر از ۴۵ روز بعد از بهره برداری پروژههای مرتبط با معلولان عزیز در آذر ماه امروز ۳۲ پروژه به بهره برداری می رسد، این پروژه ها در سه بخش است، بخش اول ایمنی که تعارف بردار نیست، زیرا جان و مال مردم در گرو اقدام به موقع مسئولین در آتش نشانی، هلال احمر و مدیریت بحران استان در حوزه ایمنی است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی ساختمان در شهر داریم که از ایمنی کافی برخوردار نیستند، مالکان این اماکن باید در حوزه ایمنی ساختمان هایشان را تعیین تکلیف کنند، حتما باید حادثه ای مانند پلاسکو ایجاد شود تا مورد توجه قراربگیرد.

شهردارمشهد اضافه کرد: به این ساختمان ها اخطار داده شده است، اگر نیاز است دستگاه قضائی ورود پیدا کند اینکار انجام شود، دستگاه های ذی ربط برای دادن مهلتی مشخص به توافق برسند و مالکان مجاب به ایمن کردن ساختمان های ناایمن شوند؛ ایمن شدن اماکن به نفع مردم است.

ارجائی تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و دستگاه قضایی می خواهم که به صورت جدی به بحث ساختمان های نا ایمن ورود پیدا کنند، این ساختمان ها لحظه، لحظه برای مردم خطر دارند، ما دائم ایستگاه احداث کنیم و تجهیزات را گسترش دهیم اما این اماکن نا ایمن بلاتکلیف چه می شود؟

وی با بیان اینکه یک سرا در شهر وجود دارد که وقتی وارد آن می شوی احساس می کنی هر لحظه ریزش خواهد کرد، اظهارکرد: چه اصراری برای ماندن آن است، درحالی که دستگاه متولی آن پولی برای هزینه کردن در جهت ساماندهی، بازسازی و ایمن کردنش ندارند، لذا درخواست دارم تا به نفع مردم تغییر را شروع کنیم و برای رفع خطر این ساختمان های پرخطر کارگروهی در استانداری تشکیل شود.

شهردارمشهد ادامه داد: البته اقدامات ما در حوزه توسعه ایستگاه ها و تجهیزات ادامه خواهد داشت، اما این اقدامات باید علمی باشد و جانمایی ایستگاه ها براساس علم و استانداردهای روز با حضور کارشناسان شهرسازی، ترافیک و.. انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، پروژه تجهیز ۱۷ پل عابر پیاده به آسانسور واقع در بلوار شهید قرنی، ثامن ۵ و ۷، میثاق ۷۱، ولایت ۵، وکیل آباد ۴۷، امامیه ۷ و ۵، توس ۳۳، بسیج ۵۸، توس ۱۰، رسالت ۶۴، بابانظر ۷۲، بلوار فلاحی، دانشجو، بابانظر ۱۹، چراغچی ۱۵، مفتح ۳۵ و آپارتمان لاله به اتمام رسیده و به بهره برداری رسید.

مهدی یعقوبی ادامه داد: ۱۰ پل عابر پیاده غیرمکانیزه در بولوار شهید کاوه، میثاق، چراغچی ۳۴ و ۳۶، بزرگراه شهید شوشتری، بابانظر ۷۲، چراغچی ۹، بابانظر ۹۰، بزرگراه آزادی مقابل بلوارمهدیه، بزرگراه امام علی (ع) مقابل بلوار شهید فلاحی و کشمیری ۷۵ و ۷۷ نیز با حضور شهردارمشهد افتتاح شد.

وی افزود: در کنار این طرح‌ها سه بازار میدان شهید گمنام واقع در تقاطع بلوار طبرسی و کاشانی، بازار صدف نبش صدف ۷ و بازار نقویه واقع در بلوارنقویه، نبش نقویه ۲۳ نیز به بهره برداری رسید.

امروز و طی مراسمی با حضور سید عبدالله ارجائی، شهردارمشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری و استانی احداث ایستگاه شماره ۵۴ آتش نشانی واقع در بولوار ابوذر، توسعه ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی واقع در بولوار مفتح و خرید یک دستگاه لودر و دو دستگاه خودرو بادسان دو کابین در حوزه آتش نشانی افتتاح شد.

کدخبر: 762613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟