مونوریل جایگزین خط B مترو قم می‌شود

به گزارش رکنا از قم، احمد وحیدی عصر پنجشنبه درحاشیه سفر هیات دولت به قم و با حضور در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قطار شهری قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به طور مفصل صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود دارد گفت: در این جلسه برای تامین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینه‌ها با دو هدف تامین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر طرح گردید.

وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تامین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینه‌ها سهل الوصول‌تر و برخی دیگر پایدارتر هستند.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آن‌ها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.

وحیدی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط B متروی قم شود.

وی با اشاره به بررسی گزینه‌های احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و باید این راه حل‌ها را پیش ببریم.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده‌است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

در جریان این سفر موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار  می‌گیرد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 757089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟