زهرا محمدی وابسته به گروهک دموکرات است/خبرنگاران وظیفه سنگینی بعهده دارند اما با وجود شرایط سخت کاری، سطح اقتصادی و معیشتی آنان حداقلی است

به گزارش رکنا از کردستان؛ سردار سیدصادق حسینی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: نشست‌ها به پیشبرد کارها و شناخت بیشتر از افکار و دیدگاه‌های جمعی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معاندین و رسانه‌های ضدنظام به دنبال دلسرد کردن خبرنگاران از نظام هستند و مادامی که رسانه‌ها و خبرنگاران به وظیفه اساسی خود عمل کنند دشمنان آنان را تخریب می‌کنند و این بیانگر اثرگذاری کارهای این قشر فرهیخته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: حرفه خبرنگاری سخت است و خبرنگاران وظیفه سنگینی بعهده دارند اما با وجود شرایط سخت کاری، سطح اقتصادی و معیشتی آنان حداقلی است.

وی عنوان کرد: هزینه‌ای که برخی فعالان رسانه به خاطر قلم‌زدن در مسیر انقلاب و نظام می‌دهند قابل قیاس با حقوق و دستمزد ناچیز آنان نیست چرا که خبرنگار تمام زمان و زندگی خود را صرف سرعت، دقت و صحت و جذابیت خبر می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بازخوانی تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، تحلیل و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس حوادث، تحلیل پیشرفت‌های نظام و دستاوردهای انقلاب، ساختار سیاسی نظام در منطقه و غیره باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

سردار حسینی افزود: نسل جدید با گذشته پرافتخار ملت بیگانه است و این وظیفه رسانه‌ها است که اتفاقات و گذشته پرافتخار ملت ایران را به نسل‌های جدید انتقال دهند.

وی عنوان کرد: جنگ شناختی دشمن، جنگ نرم، جنگ اقتصادی معاندین و غیره از دیگر مسائل مهمی ست که باید مورد توجه رسانه قرار گیرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به تحلیل‌های دشمنان نظام در اوایل پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و گفت: د شمنان اوایل دهه ۶۰ عنوان کردند که انقلاب ماندگار نخواهد شد و به زودی از بین می‌رود حتی در این زمینه بیانیه صادر کردند اما بر خلاف آنچه پیش‌بینی کردند روز به روز بر اقتدار این نظام افزوده شد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: افراد شاخص زیادی همچون شهید سردار سلیمانی برای پیشبرد انقلاب اسلامی و حفظ آن تلاش کردند که باید رسانه‌ها این شخصیت‌های بزرگ انقلاب را به جامعه معرفی نمایند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین تاکید کرد: منظومه فکری امامین انقلاب و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف باید از طریق رسانه‌ها تببین شود.

سردار حسینی تصریح کرد: برخورد با عوامل اصلی ترور سردار سلیمانی باید به یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی رسانه‌ها و جامعه تبدیل شود.

وی دوری از بخشی‌نگری و تقویت و توجه به زبان رسانه را ضروری دانست و عنوان کرد: همگرایی حرفه‌ای نیاز ضروری جامعه رسانه‌ای در استان است و بسیج رسانه باید در حوزه آموزش و ارتقای سطح حرفه اصحاب رسانه برنامه‌ریزی اصولی داشته باشد و سایر بخش‌های متولی این حوزه را پای کار آورد.

حسینی در خصوص انتصاب افرادی در پست‌های مدیریتی و مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع، اظهار داشت: امروز باید افرادی صالح، پاکدست و مسئولیت‌پذیر سکان دستگاه‌های اجرایی را در دست بگیرند تا بتوانند ضمن خدمات‌رسانی مناسب، پاسخگوی مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند.

وی افزود: رسانه‌ها وظیفه تنویر افکار عمومی برعهده دارند و مسئولان باید در پاسخگویی به رسانه‌ها همت جدی داشته باشند.

سردار حسینی در بخش پایانی سخنانش به موضوع اعدام حیدر قربانی و بازداشت زهرا محمدی اشاره کرد و داشتن پیوست فرهنگی در برخی اتفاقات برای جلوگیری از شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند را ضروری خواند.

وی گفت: بر خلاف آنچه رسانه‌ها و کانال‌های معاند تلاش می‌کنند مطالب غیرواقعی در خصوص زهرا محمدی را به افکار عمومی القا ‌کنند که آموزش زبان کردی دلیل دستگیری و محکومیت این فرد است، موضوع ارتباط این شخص با عناصر ضدانقلاب و گروهک دموکرات بوده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌ها، موسسات متعدد، رسانه و غیره کردی آموزش داده می‌شود و بیش از ۹۷ درصد از ائمه جمعه خطبه‌های خود را به زبان کردی ارائه می‌کنند و ۷۰ درصد برنامه‌های تلویزیون و رادیو هم به زبان کردی است و هیچ منعی ندارد.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 761748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟