فرمانده سپاه کردستان: مکان دانشگاه باید مکان تربیت باشد/ دانشجو باید مطالبه‌گر باشد

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ سردار سیدصادق حسینی روز سه‌شنبه در «همایش تجلیل از دانشجویان جهادگر بسیجی فعال در طرح شهید قاسم سلیمانی» اظهار داشت: دانشجویان باید با بصیرت وهوشیاری مراقب باشند که دستاویز عده‌ای نشوند که به دنبال جریانهای خاص در صدد تخریب محیط دانشجویی و پویایی دانشگاه هستند.

 

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باید عامل پیش‌برنده انقلاب و نظام باشد، تاکید کرد: هرچه دانشگاه پویا و مملو از احساس انقلابی، دینی و علمی باشد متضمن پیشرفت همه جانبه با بهره‌گیری از علم خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت­‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه نشاط، پویایی، ترویج معروفات و تولید معرفت دینی در دانشگاه باید ترسیم شود ، افزود: امروز کشورمان با روحیه جهادی و انقلابی به نقاطی از پیشرفت علمی رسیده‌ که در عرصه‌های زیادی خودکفا شده‌ایم .

سردار حسینی به ارتباط تامین امنیت با پیشرفت علمی اشاره و تاکید کرد: در سایه دستیبای به علم روز رفاه و رشد اقتصادی هم ممکن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت نیازی به وجود اساتید وارداتی نیست، اضافه کرد: امروز اساتید با روحیه جهادی و توان علمی بالا و در پرتو فرهنگ ناب انقلابی و اسلامی در عرصه جهانی، حرف برای گفتن دارند.

فرمانده سپاه بیت­المقدس کردستان تاکید کرد: قدرت نرم جمهوری اسلامی مهمترین مولفه قدرت آن است و در سطح بالاتری از دیگر ابعاد قدرت کشور قرار گرفته است. 

سردار حسینی به وجود مشکلات اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: با مدیریت علمی و جهادی می­شود در مقابل این مشکلات ایستاد و آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید آراسته به اصالت فرهنگ ایرانی و انقلابی باشد، یادآور شد: دانشگاه سالم جامعه سالم را رقم می‌زند ومدیران شایسته آینده از دل دانشگاه تربیت می شوند که برای همین باید نخبه‌پروری در صدر باشد.

فرمانده سپاه بیت­‌المقدس کردستان با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه باید در اختیار پیشرفت کشور باشد و اجازه نفوذ داده نشود، تاکید کرد: عناصر بیگانه به انحای مختلف در تلاشند به بدنه جامعه و به‌ویژه دانشگاه وارد شوند و در این راه نوک پیکان آنها به سوی اساتید و دانشجویان است که هوشیاری و بصیرت به خصوصی را می طلبد.

سردار حسینی گفت: در جنگ نرم با همه وجود مبارزه کنیم هرچند برخی استاد بدقلق در میدان دشمن بازی می کنند که نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه باید جدی وارد عمل شود که در این زمینه از این نهاد گله‌مند هستیم.

وی تاکید کرد: نباید جوانان ما ملعبه چند استاد شوند چرا که بیشتر اساتید دانشگاههای کردستان، افرادی تحصیلکرده هستند که دل در گروه انقلاب دارند و باید برجسته و برای دانشجویان الگو شوند.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه قشر روشنفکر، باید پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود اضافه کرد:مغزهای متفکر، بالنده و پویای کشور شناسایی و ترور می‌شوند که این نشان از اهمیت این قشر برای پیشرفت کشورمان دارد.

فرمانده سپاه بیت­ المقدس کردستان تاکید کرد: افراط و تفریط آفت پیشرفت علمی و پویایی دانشگاه است که با تکیه بر حواشی سدی در برابر پیشرفت می‌شود.

سردار حسینی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب، بیشترین تاکید بر جوانان است که عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بودند و امروز عامل قدرت و منشا تحول و پیشرفت هستند.

وی گفت:مساله دانشگاه دانشجو و استاد در هر کشوری اهمیت خود را دارد و در کشور ما اهمیت علم در آموزه‌های اسلامی و ملی از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است .

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، با قدردانی از گروههای جهادی دانشجویی اظهار داشت: تلاش این گروهها برای برقراری امنیت جانی مردم در برابر کرونا در حالی که خود در معرض خطر بیماری بودند، برگرفته از روح معنوی شهدا به عنوان الگوی مجسم ایثار و از خودگذشتگی است.

سردار حسینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی درسها و الگوهای زیادی را به عرصه ظهور رسانده که شهید سلیمانی نمونه واسوه­ای در این حوزه بود و توانست بالاتر از کشور و در سطح جهانی برای آزادیخواهان و مقاومت کنندگان در برابر ستم، الگو شود.

وی گفت: ابزار تولید قدرت برای کشور در تولید فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی، صنعت و پیشرفت علمی قشر دانشگاهی هستند.

 

 

رییس دانشگاه کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: خدمت و رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان از بزرگترین عباداتی است که در آیات و روایات هم بر آن تاکید شده است.

رحمت صادقی افزود: بخشی از اردوهای جهادی به رفع مشکلات و بخشی هم به فرهنگسازی و ترویج روحیه جهادی اختصاص دارد که بخش دوم مهمتر از بخش اول است.

 

وی با بیان اینکه بزرگ مردان و شیرزنان زیادی در دنیا خود را وقف خدمت به مردم کرده اند، افزود: باید روحیه کار جهادی در بین جوانان ترویج و به سمت عامه مردم و همه دانشجویان سوق یابد.

 

فرمانده بسیج ناحیه دانشجویی کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در مقابله بیماری آسیب‌زای کووید۱۹ در پهنه ایران اجرا و دستاوردهای فراوانی را با خود داشت.

سرهنگ علی احمدی افزود: بسیج با سازماندهی گروههای جهادی توفیقاتی را در زمینه‌های گوناگون کسب و خدمات شایانی ارایه کرد  که در این زمینه ۵۵۰ دانشجوی بسیجی در قالب گروههای جهادی به مقابله با این بیماری پرداختند.

وی تاکید کرد: در هیمن زمینه حماسه بزرگی شکل گرفت و ۸۰ گروه جهادی فعال در استان در عرصه های عمرانی، سلامت، اقتصاد مقاومتی، دامپزشکی و فرهنگی وارد عرصه شدند.

وی اضافه کرد: راه اندازی و مشارکت در ۲۴ مرکز واکسیناسیون عمومی با حضور ۲۰۰ عضو جهادی ، برپایی۶ ایستگاه سلامت در شهرستانها و توزیع اقلام بهداشتی ، ارائه خدمات پرستاری با ۳۰۰ مورد، خدمات فوق تخصصی پزشکی در قالب بیمارستان صحرایی گروههای جهادی رایت‌العباس به ۲۵ هزارنفر در روستای نگل تحت سنندج، اعزام گروههای بهداشت و سلامت جهادی با موضوع افزایش جمعیت در استان از مهمترین اقدامان گروههای جهادی است.

وی افزود: ارائه خدمت در بخش موچش ،بازسازی و مرمت پنج واحد درمناطق زلزله زده استان، پخت و توزیع هشت هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم  در مناطق آسیب‌پذیر، توزیه ۵۰۰ بسته سلامت و توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در سه ماه اخیر، تهیه سه فقره تهیه جهیزیه برای نوعروسان و مداوای سه هزار و ۵۰۰ رای دام در عرصه دامپزشکی از دیگر اقدامات گروههای جهادی بود.

سرهنگ احمدی تاکید کرد: نقش‌آفرینی برای حل مسائل کردستان در صدر برنامه‌های بسیج دانشجویی استان است .

در این همایش از دانشجویان فعال جهادگر و برتردر طرح شهید سلیمانی با اهدای لوح تقدیر   شد.

عبدالحکیمی /کردستان

 

 

 

کدخبر: 751382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟