آغاز تولید فیلم تاریخی الفحوی به زبان عربی در قم

به گزارش رکنا از قم، محمد صادق مؤمنی پور تهیه کننده فیلم کوتاه تاریخی الفحوی، با اشاره به تولید فیلم کوتاه تاریخی الفحوی،گفت: این فیلم به صورت حرفه‌ای برای نخستین بار است که در این سطح با حضور عوامل عرب زبان که شامل بازیگران، کارگردان، نویسنده، مدیر تولید و ... با استفاده از امکانات بومی قم در دست تولید قرار گرفته است.

 

تهیه کننده فیلم کوتاه تاریخی الفحوی با تاکید براینکه از امکانات خوب قم وجود سایت‌های متعدد تاریخی برای فیلمبرداری و تولید آثار سینمایی کوتاه و حتی بلند فاخر است، گفت: یکی از مهمترین و برجسته‌ترین آن‌ها سایت تاریخی و مزرعه فدک است که متعلق به هنرمند و کارگردان قمی سید مصطفی سیادت است.

 

مومنی پور با اشاره به اینکه این سایت تاریخی در طول این سال‌ها بسیار مظلوم واقع شده است، گفت: از مسئولان امر درخواست رسیدگی بیشتر و فراهم کردن نخستین نیاز‌ها از جمله ایجاد راه دسترسی مناسب و رساندن برق و آب و گاز به آنجا و تامین امنیت منطقه و… راداریم.

 

تهیه کننده فیلم کوتاه تاریخی الفحوی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در تولید آثار فاخر تاریخی به زبان‌های مختلف فارسی، عربی و ترکی و حتی اردو و انگلیسی گفت:مجموعه‌های مختلف تولیدات رسانه‌ای و فیلمسازی از جمله مجموعه ما «گروه رسانه‌ای جوهر» با دارا بودن نویسندگان زبردست و آموزش دیده و کارگردان‌های خوش ذوق و باتجربه و گروه‌های تولید حرفه ایی و سخت کوش می‌توانند با فیلمسازی در زبان‌های مختلف که مناسب بوم‌های متنوع هستند اثرگذارتر از پیش در عرصه‌ی بین المللی برای رساندن مفاهیم والای انقلابی و ولایی باشند که این موضوع تکلیف و مسئولیت را بر دوش مسئولان امر در راستای حمایت از آن‌ها سنگین‌تر خواهد کرد.

 

مؤمنی پور در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت فیلمسازی در هر زبان با حضور اکثریت عوامل فیلم به همان زبان گفت:این مسئله وقتی نمود بیشتر خواهد داشت که ما بخواهیم فیلم‌ها و آثاری مناسب بوم‌های مختلف تولید کنیم که همراه با نماد‌های اجتماعی آن‌ها و تکیه کلام‌ها و ضرب المثل‌های آن‌ها باشد.

 

تهیه کننده فیلم کوتاه تاریخی الفحوی با تاکید براینکه علی رغم حرفه ایی بودن عوامل دوبله و احترام بسیار به تلاش آنان، تجربه‌های شاخص و مطلوب در این زمینه انگشت شمار بوده اند و اغلب در انتقال احساس و نوع اداء کلمات بازیگران ناموفق بوده اند.

 

مومنی پور با عنوان اینکه خلاقیت و ابداع و تجربه‌ی سینمایی جامعه هنری ایران زبانزد جوامع مختلف عربی و جهانی است، گفت: البته بحث هزینه و صرفه جویی در این زمینه را نیز نباید از یاد برد.

 

او با اشاره به موضوع فیلم کوتاه تاریخی الفحوی، گفت: این فیلم که روایتگر عصر پیامبر اکرم (ص) است در مدت زمان ۶ دقیقه و با محوریت پرداختن به فضایل امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) در دست تولید است که در تلاش هستیم این اثر را به جشنواره‌های شاخص عربی ارسال کنیم.

 

مومنی پور با بیان اینکه از حدود یکسال پیش مطالعات برای تولید این فیلم بصورت پراکنده شروع شد، گفت: مرحله پیش تولید نیز از سه ماه پیش کمی متمرکز شد و از دو هفته پیش نیز تولید و موعد ضبط نهایی کار پیگیری شد.

 

تهیه کننده فیلم کوتاه تاریخی الفحوی با معرفی برخی عوامل این فیلم گفت: فیلم کوتاه تاریخی الفحوی با تهیه کنندگی محمدصادق مؤمنی پور و کارگردانی محمود احمدی و نویسندگی احمد الصیمری و فیلمبرداری مجتبی پرگر و مدیریت تولید فاضل حائری درحال تولید است.

نظری / قم

کدخبر: 761600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟