نگرانی یزدی ها از آلودگی هوای شهرها/ توصیه های علوم پزشکی برای کاهش عوارض آلودگی

به گزارش رکنا از یزد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به نگرانی شهروندان یزدی از آمار اعلامی از میزان آلودگی شهرهای استان به شهروندان توصیه کرد ، تا حدد امکان از خروج  غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

دکتر میرزایی با اشاره به اطلاعیه هواشناسی استان مبنی بر سکون و پایداری هوا، وارونگی دما و همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرستان های میبد و اردکان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رعایت توصیه‌های بهداشتی در این دوران برای سلامت جامعه ضروری دانست.

وی مهمترین توصیه‌های بهداشتی به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا بر سلامت جامعه را خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود تا شرایط به حالت مطلوب برگردد، عنوان کرد.

از دیگر توصیه های این مسئول فعالیت بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضاهای باز و خودداری از حضور در شهر عنوان کرد و افزود: کلیه ورزشکاران و شهروندان از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری نمایند.

وی افزود: شهروندان باید حتی المقدور در شرایط  آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارند و ضمن نگهداری کودکان در منزل، درها و پنجره ها رابسته نگاه دارند و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.

وی با تاکید بر اینکه مردم هنگام آلودگی هوا، از میوه ها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنند، تاکید کرد:  افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند از ماسک های استاندارد و مناسب استفاده نمایند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 761373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟