تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در شهر مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، ناصر صداقت مدیر شهر دوستدار آب شهرداری مشهد، با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون شهر دوستدار آب، ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در جلسه توضیحاتی را در خصوص عملکرد و وضعیت شهر دوستدار آب ارائه داد. 

مدیر شهر دوستدار آب ضمن اشاره به این موضوع که مشهد اولین شهر دوستدار آب است گفت: این شهر با وجود فعالیت های موثر در حوزه آب در سال 1399 برند شهر دوستدار آب را کسب کرد. وی ادامه داد با توجه به ارزیابی کمیسیون ملی یونسکو از شهر دوستدار آب در سال آینده به منظور تمدید این برند برای شهر مشهد؛ تصمیم گرفته شد تا با همکاری دیگر نهادهای دولتی، غیردولتی و مردمی ارائه گزارش در خصوص عملکرد شهر مشهد در طول مدت کسب برند تسریع بخشد.  

صداقت گفت: باتوجه به اهمیت ارتقا استاندارد های شهر دوستدار آب در مشهد پروژه ای را در خصوص منابع و مصارف آب، آغاز شده است.

وی اشاره کرد: یکی از اهداف مهم این پروژه تدوین برنامه ای عملیاتی و راهبردی در راستای شاخصهای شهر دوستدار آب است. دراین جلسه مقررشد کلیه نهادها نسبت به ارائه اطلاعات موردنیاز و مشارکت در رسیدن به اهداف پروژه «تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در کلان‌شهر مشهد» همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر شهر دوستدار آب، با بیان اینکه توجه به این موضوع که تقویت هم اندیشی و هم افزایی در میان نهادهای مرتبط با آب از اهمیت بالایی برخورداراست، اظهارکرد: درکنار هم افزایی اجرایی در میان نهادها، لزوم پرداختن به اصول فرهنگسازی صحیح در حوزه آب ضروری است به صورت جدی پیگیری شود تا فرهنگ مصرف صحیح آب به فرهنگی عمومی تبدیل شده و بهتر است آموزش شهروندان به صورت مکرر در دستور کار کلیه نهادها به خصوص نهادهای مرتبط با موضوع قرار گیرد.

کدخبر: 761107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟