یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان رونمایی شد

به گزارش رکنا از کردستان؛ یادمان شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در این دانشگاه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در این آئین، با حضور بر سر مزار دو شهید گمنام، با قرائت فاتحهو عطرافشانی مزار مطهر شهدای گمنام با آرمان‌های این ستارگان آسمانی تجدید بیعت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: یادمان این شهدای گمنام در عین سادگی، دل‌افزاست.

یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امروز همه ما مهمان دو لاله پرپر و دو گل نوشکفته بوده و یک سال است که دانشگاه فرهنگیان با افتخار از عطر وجود مبارک این شهدا برخوردار است.

وی با قدردانی از حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کردستان در این دانشگاه گفت:در آدرماه سال 96 با پیشنهاد نماینده رهبری در دانشگاه، درخواست میزبانی و تدفین از شهدا در این دانشگاه ارائه، مصوب و پس از پیگیری‌های متعدد آذرماه سال گذشته این افتخار نصیب‌مان شد.

معروفی افزود: در آذرماه سال گذشته مراسم باشکوهی برای میزبانی و تدفین از این شهدای گمنام در این دانشگاه انجام و پس از پیگیری‌های متعدد، امروز یادمانشان افتتاح شد.

وی به واژه شهید و جایگاهش در سلسله مراتب ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و بیان داشت:شهیدان به‌خاطر دفاع از ناموس و امنیت مردم و کشور به شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با بیان اینکه در طول تاریخ شهیدان تاریخ‌ساز شدند و از کیان و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: شهدا با خدا معامله کرده و جان شیرینشان را هدیه کردند اما برای همیشه زنده‌اند.

معروفی یادآور شد: همه ما مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدا بوده و هر آنچه که داریم از فداکاری‌های آنان است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 760566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟