۴۵ خانه فرهنگ کار در کارخانجات کردستان راه اندازی شد

به گزارش رکنا از کردستان؛ برهان صلواتی گفت: با بیان اینکه خانه‌های فرهنگ کار با اولویت راه‌اندازی در واحدهای تولیدی ۵۰ نفر به بالا انجام می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم به مرور زمان این خانه‌ها را در همه واحدهای تولیدی راه اندازی و فعال کنیم.

وی ارتقاء بهره وری در تولید از طریق ترویج فرهنگ کار شایسته را مهمترین رویکرد در تشکیل و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار برشمرد و افزود: فرهنگ یاران خانه‌های فرهنگ کار همواره به عنوان رابط اداره کل کار و واحدهای کارگری، زمینه اجرای برنامه های فرهنگی را در محیط های کار و تولید مهیا می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقا مولفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره وری، روحیه کار جمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسوولیت پذیری، تعهد و رعایت اخلاق دینی در محیط های کار و تولید کشور شامل واحدهای تولیدی و صنعتی و تعاونی ها از جمله اهداف راه اندازی خانه‌های فرهنک کار است.

وی یادآور شد: موفقیت هر واحد تولیدی به تلاش کارگران و بهره وری در تولیدات آن وابسته است و افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای کارگری و کارخانجات، حس مسوولیت پذیری، تعهد و وجدان کاری در میان کارگران و در نهایت بهره‌وری و رونق و جهش اقتصادی را فراهم می‌کند.

خانه‌های فرهنگ کار و تلاش مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه های مربوط به آن فعالیت و این بستر را فراهم می کنند که با استفاده از ۲ نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار به جامعه شناسانده شود و در جهت ارتقاء آن فعالیت کنند.

توانمندسازی نیروی کار به لحاظ روحی و جسمی در ابعاد فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و معرفی و اجر نهادن به نخبگان هنری و فرهنگی جامعه کار و تلاش از اهداف تشکیل خانه‌های فرهنگ کار و تلاش است.

۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان دارای پروانه بهره برداری هستند که اشتغال اسمی این واحدها ۱۸ هزار نفر و اشتغال واقعی آنها ۱۴ هزار نفر است.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 760206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟