آب آشامیدنی مردم استان قزوین دارای کیفیت مطلوب منطبق با استانداردهای ملی است

به گزارش رکنا قزوین،دکتر جلال رحمانی در نشست مشترکی، با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته هیچگونه بیماری وبا در سطح استان گزارش نشده و این ناشی از عملکرد قابل ملاحظه ی دستگاه های متولی و ناظر به ویژه در بحث تولید و توزیع آب آشامیدنی است. 

وی ادامه داد: این مساله که کارکنان دو دستگاه منتظر روال بوروکراسی اداری نشده و فعالانه کیفیت آب مورد استفاده مردم را سنجش می کنند نشان از اهمیت دادن به موضوع بوده و تعهد و تلاش کارکنان را بروز می دهد.

جلال رحمانی، همچنین وجود کمترین اختلاف بین نتایج آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و نتایج حاصله از نمونه برداری و آزمایش آب آشامیدنی توسط آزمایشگاه های شرکت آب و فاضلاب استان قزوین را نشان دهنده دقت نظر پرسنل مربوطه، روش های آزمایشگاهی و تجهیزات مناسب دانست.

در این جلسه همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح های ارتقای کیفیت متعددی در جوامع روستایی استان در حال اجرا داریم که توجیه اقتصادی نداشته و در آن تنها سلامت مردم و ارتقای شاخص های بهداشتی زندگی اهالی روستاها مورد نظر قرار گرفته است.

داراب بیرنوندی یادآور شد: سلامت مردم دغدغه ماست و حفظ دستاوردهای کنونی در زمینه کیفیت آب بسیار مهم است و تلاش مضاعفی را نیاز دارد.

وی همچنین خواستار مقابله با تبلیغات موجود در زمینه استفاده مردم از دستگاه های تصفیه آب خانگی شد و خاطر نشان کرد: آب آشامیدنی مردم از کیفیت بهداشت بالایی برخوردار است و نیازی به تصفیه مجدد ندارد، ضمن اینکه دستگاه های تصفیه خانگی نیاز به تعویض مداوم فیلتر داشته و در صورت عدم تعویض به موقع خود باعث آلودگی و کاهش کیفیت آب می شود.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت که سختی آب مصرفی تحت نظارت و کنترل است

 
 

 

کدخبر: 759840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟