خراسان شمالی با کمبود جدی نیروی 
متخصص در بهداشت و درمان مواجه است

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ دکتر سید محمد پاکمهر اظهارکرد: اگر بناست مدیریت و تامین تمام کادر درمان بیمارستان صحرایی راز و جرگلان به این نهاد واگذار شود، به طور قطع باید وزارت بهداشت کمک کند.

وی تاکید کرد: بضاعت دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین نیروی متخصص بیمارستان صحرایی راز و جرگلان کافی نیست زیرا حجم کار نیز بسیار بالاست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که مدیریت بیمارستان مستلزم صرف هزینه های زیادی است، افزود: تامین نیروی متخصص کافی برای چهار شیفت کاری و پرداخت هزینه های جاری باید با حمایت ویژه وزارتخانه انجام شود.

وی با بیان این که خراسان شمالی از جمله استان های مواجه با کمبود نیروی بهداشت و درمان است، افزود: واگذاری مدیریت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی بدون حمایت و مساعدت وزارتخانه مشکلات زیادی برای دانشگاه به دنبال خواهد داشت.

پاکمهر با بیان این که در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی درخصوص تامین نیروی متخصص بیمارستان نیز گفت و گو شده است، عنوان کرد: مساعدت برای تامین نیروی بیمارستان مذکور در این جلسه مطرح و پیگیری شده است.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود با بیان این که چگونگی تامین نیروی انسانی بیمارستان صحرایی راز و جرگلان به نوع توافق اولیه بستگی دارد، افزود: باید مشخص شود که برای تامین نیروی انسانی چنین بیمارستان هایی، آیا در سطح کلان توافقاتی بین ارتش و وزارت بهداشت وجود دارد و یا در هنگام فرآیندهای اولیه احداث بیمارستان راز و جرگلان با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز توافق شده است یا خیر.

وی با بیان که هدف ارائه خدمت است، تصریح کرد: ما نیز کمک می کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت موجود خدمات قابل قبولی به مردم این منطقه محروم ارائه شود.

 

کدخبر: 759712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟