۵۰۰ هزار پیوندک گردو آماده عرضه به باغداران است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی همدان، مجید مسلمی راد گفت: به همت اتحادیه تعاونی تولید استان همدان امسال در زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی اتحادیه تعاونی تولید استان همدان واقع در شهرستان تویسرکان بیش از ۷۰ هزار اصله نهال و ۵۰۰ هزار چشمه پیوندک دارای لیبل آبی برای توزیع بین باغداران سراسر کشور تولید شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز چاپ لیبل آبی زنجیره تولید نهال تعاونی تولید همدان، عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز چاپ لیبل آبی برای نهال و پیوندک گردو زنجیره تولید نهال گردو استان همدان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان همدان بعد از دو سال تلاش بی‌وقفه سال گذشته برای نخستین بار در کشور موفق به اخذ گواهی لیبل آبی نهال و پیوندک گردو شده است، افزود: این اتحادیه در سال ۱۳۹۷ نخستین زنجیره نهال و پیوندک گواهی شده را در شهرستان تویسرکان احداث کرد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان مطرح کرد: پس از انجام آزمایشات مکرر، مجوز نصب لیبل آبی بر روی پیوندک ها و نهال‌های ارقام چندلر،فرنور، پرشیا، کاسپین، چالدران و الوند این مجموعه صادر شده که نشان از اصالت و سلامت محصولات تولیدی توسط اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان همدان دارد.

 

کدخبر: 758617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟