رییس سازمان صمت از مانع زدایی پنج واحد تولیدی استان همدان خبر داد

به گزارش رکنا همدان به نقل از خبرگزاری ایرنا،«حمیدرضا متین» روز سه‌شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار داشت: واردات شرکت تعاونی روستایی با مشکلاتی ناشی از تحریم‌ها مواجه شده بود که مصوبه لازم برای گره گشایی از این واحد خطاب به بانک کشاورزی و سازمان صمت استان صادر شد. 

وی اضافه کرد: شرکت شوکت در خصوص تولید بخاری‌های هرمتیک هوشمند در شهرستان رزن فعالیت دارد که در زمینه فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه بود که در این راستا ستاد تسهیل مصوبه ای مبنی بر رفع مشکلات این واحد تولیدی داشت.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت: موضوع بدهی معوق شرکت آنیل طعم در بانک رفاه کارگران نیز در این نشست تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین تقسیط بدهی واحد ارکان لوله به امور مالیات و تامین اجتماعی نیز رسیدگی و مساعدت لازم انجام شد.

 متین خاطرنشان کرد: نیروگاه chp پارس راد تولیدکننده برق است که با مشکلات زیست محیطی مواجه شده که با تاکید استاندار همدان مبنی بر عدم آلایندگی، این واحد به تولید خود ادامه خواهد داد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکارهای لازم برای گره گشایی از این واحدها ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آنها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد و در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری می‌شود.

متین تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی، این مهم در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار گرفته و جلسات ستاد تسهیل نیز با همین رویکرد به صورت هفتگی و با هدف رفع مشکلات و گره گشایی از کار واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به طور مستمر و منظم برگزار می‌شود. 

به گفته او، از ابتدای امسال ۵۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شده که صدور ۲۰۰ مصوبه حاصل این کارگروه تخصصی است.

 

کدخبر: 756399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟