راه اندازی مجدد واحد های صنعتی تعطیل در استان سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، با پیگیری استاندار و مسئولین مرتبط  و مساعدت بانک های عامل در سمنان شاهد راه اندازی و از سرگیری تولید برخی واحدهای صنعتی راکد بودیم. واحدهایی که برخی حتی بیش از 15 سال از خاموشی خط تولید و تعطیلی آن می گذشت.

با راه اندازی این واحدهای تعطیل، صدها کارگر و نیروی فنی توانستند مجدد به سر کارهای خود بازگردند و از این طریق ضمن کمک به استقلال و توسعه کشور نور امید در نزد خانه و خانواده این عزیزان درخشیدن گرفت.

استاندار سمنان با ابراز خرسندی از بازگشایی مجدد چرخه تولید در این واحدهای صنعتی و تقدیر از بانک های عامل در مساعدت و همراهی در این عرصه گفت: با تلاش های انجام شده برخی واحدهای صنعتی و تولیدی دیگر ، طی هفته آینده راه اندازی خواهد شد

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه امید می رود در آینده نزدیک شرایطی حاکم شود که دیگر واحد تعطیل شده در استان وجود نداشته باشد تصریح کرد: با همدلی و وفاقی که در استان سمنان وجود دارد امید می رود با کمک یکدیگر در زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم به نتایج مطلوبی برسیم.

شرکت تولیدی یاران هم افزای کویر پس از 15 سال تعطیلی با تولید انواع دسته سیم و سایر قطعات الکترونیکی خودرو یکی از واحدهای غیر فعال استان بود که با راه اندازی مجدد 37 کارگر این شرکت به چرخه تولید بازگشتند.

شرکت پرنده طلایی قومس که تولید کننده بلدرچین است نیز با 45 پرسنل به بازار کار بازگشت.

علاوه بر این با پیگیری استاندار و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، یک واحد تولیدکننده کیک و کلوچه در سمنان پس از سه سال تعطیلی به چرخه تولید برگشت.

شرکت خوشه طلایی صفا با دریافت ۴۴ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات رونق تولید، احیا و برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

همچنین با تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بار دیگر چرخ های تولیدی شرکت هیوا درب به گردش درآمد.

با احیای دوباره این واحد تولیدی که پس از ۸ سال به چرخه تولید برگشت، برای ۳۶ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

علاوه بر این با پیگیری و تلاش استاندار و دیگر اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به سال ها تملک بانک بر "پاکران خودرو پارسیان" پایان داده شد و هیاهوی تولید و اشتغال به سالن های این کارخانه بازگشت.

شرکت پاکران خودرو پارسیان تولید کننده سیلندر گاز ، باک اتوبوس و تزریق فوم صندلی از دیگر واحدهای تولیدی استان سمنان است که پس از سال‌ها رکود و تملک بانک با پیگیری و تلاش اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دوباره به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۹۰ نفر فراهم شد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد واحد دیگری تعطیل شود اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد نیز به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: از سرگیری کار و تولید در این واحدها، با کمک دستگاه قضایی، دستگاه های نظارتی استان، بانک‌ها، بخش‌ خصوصی، کارگروه تسهیل و دیگر دستگاه های مسوول در استان، میسر شد.

بر اساس امار اعلام شده از ابتدای سال 1400 با همکاری دستگاه های مرتبط 38 واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان در راستای تحقق شعار رونق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به مدار تولید بازگشت.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 758381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟