۲۰ گروه در استان مرکزی وظیفه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی را برعهده دارند

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،«علی صفری» در حاشیه برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی افزود: این گروه‌ها با همکاری سازمان صمت، بسیج اصناف، استانداری این استان، سازمان تعزیرات و سپاه روح الله استان تشکیل و وظیفه نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: قیمت محصولات کشاورزی و دامی به خصوص گوشت مرغ در استان مرکزی در شب یلدا به رغم کمبود امکانات با نظارت‌های انجام شده از وضعیت مناسبی برخوردار بود و کمبودی در این زمینه در استان وجود نداشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال اعلام شده که با جوجه ریزی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته این محصول اکنون با قیمت ۲۸۰ هزار ریال در سطح استان در بین مصرف کنندگان توزیع می شود.

صفری افزود: اکنون مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود نداشته و با توجه به مازاد تولید این محصول در استان، ۳۰ درصد تولیدات به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.

وی از افزایش ۱۳ درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده مشکلی در زمینه تامین این محصول در ۴۰ تا ۵۰ روز آینده در این استان وجود نداشته و جوجه ریزی برای تامین گوشت مرغ شب عید مردم استان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: تامین میوه شب عید در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار داشته و حضور این سازمان در تامین میوه شب عید با هدف کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت انجام می شود.

صفری گفت: در صورتی که قیمت میوه شب عید در استان مرکزی برای مصرف کننده مناسب باشد سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه ورود نمی کند.

وی با یادآوری برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی افزود: این مانور همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شده و ۴۰ گروه وظیفه بازرسی و نظارت بر عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها را برعهده دارند.

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  یادآور شد:با واگذاری حوزه ی نظارت بر تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی، اکنون زنجیره تولید تا مصرف محصولات تحت کنترل قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/قاسمی 

کدخبر: 757852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟