صدور ۴۷۹ اخطار قطع گاز برای ادارات خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا ، حسن افتخاری افزود: مطابق بخشنامه معاون اول رییس‌جمهوری، تمام ادارات، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و استانداری‌ها مکلف به رعایت الگوی مصرف انرژی و دمای رفاه هستند.

وی ادامه داد: دمای رفاه تعیین شده ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده است. روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری از جمله نکات مطرح شده در بخشنامه معاون اول رییس جمهوری با موضوع مصرف بهینه در ادارت دولتی است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالای A و B و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران از دیگر مواردی است که طبق بخشنامه معاون اول رییس جمهوری با موضوع مصرف بهینه در ادارات دولتی باید مورد توجه قرار گیرد.

افتخاری با بیان اینکه شرکت گاز استان با تشکیل گشت‌های پایش، دمای رفاه ادارات و ساختمان‌های دولتی را کنترل می‌کند، افزود: ادارات و موسسات دولتی پرمصرف در مرحله نخست، اخطار کتبی دریافت نموده و در صورت مشاهده مجدد عدم رعایت صرفه‌جویی به دلیل رعایت نکردن دمای رفاه، جریان گاز طبیعی آنها با هماهنگی استانداری قطع خواهد شد.

کدخبر: 750361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟