از سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی به طور ویژه حمایت می‌کنیم

به گزارش رکنا قزوین،محمد مهدی اعلایی  در دیدار با محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی اظهارداشت: قزوین در کنار ظرفیت های خوب صنعتی و کشاورزی در گردشگری و صنایع دستی هم مستعد است و هنرمندان زیادی در این عرصه فعالیت می کنند که در صورت حمایت می توانند توانمندی خود را عرضه کنند.

وی اضافه کرد: در روستاهای استان از جمله الموت در حوزه گردشگری و صنایع دست باف ظرفیت های ارزشمندی وجود دارد که در صورت حمایت می تواند به اشتغال و کارافرینی هم منجر شود و در اقتصاد و معیشت روستاییان موثر باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر بتوانیم نسبت به فروش و عرضه صنایع دستی اقدام کنیم به هنرمندان این عرصه کمک خواهد شد و می توان به دستاوردهای دیگری نیز دست یافت.

اعلایی یادآورشد: از آنجا که قزوین در مسیر شمال، شمال‌غرب و مرکز کشور قرار دارد و محل تردد مسافران زیادی است و به طور میانگین روزانه تا 700 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان عبور می کنند که ایجاد بازارچه صنایع دستی بین ‌راهی می توانیم به رونق این صنعت کمک کنیم.

وی ثبت ملی گلیم در روستای اندج الموت را گامی در معرفی توانمندی های روستایی و کمک به معیشت روستاییان دانست و از این اقدام تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین نیز حضور داشت.

 

کدخبر: 757837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟