دولت به عنوان یک تسهیلگر و حمایت گر در زمینه توسعه فعالیت می کند

به گزارش رکنا قزوین،محمد مهدی اعلایی در نشست شورای اداری آوج افزود: گفته می شود این شهرستان از لحاظ امکانات و خدمات محروم و کم برخوردار است ولی از نظر مزیت ها و فرصت ها شهرستانی برخوردار می باشد و ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه دارد.

وی گفت: در آوج، منابع انسانی و قابلیت های لازم وجود دارد و باید در فرصت پیش رو با استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه شهرستان قدم برداریم.

اعلایی افزود: کشاورزی و گردشگری از فرصت های عمده این شهرستان است و به ویژه گردشگری که باید بیشتر از گذشته برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: توسعه تنها با اتکا بر منابع دولتی ممکن نیست و قطعا دولت به عنوان یک تسهیلگر و حمایت گر در این زمینه فعالیت می کند و در منابعی که برای سرمایه گذاران توجیه نداشته باشد سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی گفت: توسعه یک مقوله القایی نیست و باید اراده لازم برای توسعه در یک منطقه شکل بگیرد.

 این مسوول افزود: تحقق همه سیاست های دولت بدون فراهم کردن بسترهای لازم قابل امکان نیست و باید یک اراده جدی در مناطق در جهت همراه شدن اهداف با توسعه شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری، مباحث فرهنگی پررنگ تر است و باید نگاه های فرهنگی شهرستان نیز معطوف به این باشد که قرار است که گردشگری عامل توسعه شهرستان بشود.

 

کدخبر: 754124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟