ضرورت اتمام همه پروژه‌های دردست اجرای شهرداری تا پایان ۱۴۰۱

به گزارش رکنا قزوین،مهدی صباغی در جلسه با مدیران و معاونان شهرداری با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره)، گفت: انقلاب اسلامی در این چند دهه موجودیت خود با فراز و نشیب‌های بسیاری رو‌به‌رو بوده است که همیشه با همراهی مردم توانسته از گردنه‌های سخت عبور کند و ۹ دی نیز یکی از این مقاطع حساس است که مردم با حضور خود مقابل فتنه‌گری‌ها و انحرافات ایستادند تا قطار نظام به سلامت به راه خود ادامه دهد.

وی افزود: چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری برای کشور تا افق ۱۴۰۴ تعیین کرده‌اند ۲۶ درصد تحقق یافته است و تا ۳ سال آینده اگر رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته باشد ما می‌توانیم در بین کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا قرار بگیریم.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه "بنا داریم تا پایان ۱۴۰۱ همه پروژه‌های در دست اجرا را به پایان برسانیم"، تاکید کرد: کمربند شرقی شهر(بلوار آیت‌الله باریک‌بین(ره)) در فصل بهار به اتمام خواهد رسید، همچنین تجهیزاتی که در محور نسیم شمال در حال استفاده بودند برای تکمیل پل ابوترابی و امام رضا(ع) به این مکان منتقل شده‌اند.

وی افزود: تکلیف سه برج از چهار برج شهرداری مشخص شده است و تا پایان ۱۴۰۱ نباید هیچ بدهی در شهرداری وجود داشته باشد.

صباغی در ادامه اظهار کرد: در بخش پروژه‌هایی که بنا به آغاز آنها داریم، یک گرفتاری شدید ترافیکی در شهر وجود دارد و آن ترافیک محورهای منتهی به آرامستان در روزهای پنجشنبه و جمعه است که با بعضی تملکات در این بخش می‌توانیم به سرعت این ترافیک را از بین ببریم.

شهردار قزوین با تأکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای فسادستیزی و جلوگیری از تبعیض و ویژه‌خواری در شهر، گفت: معتقدیم همه مردم باید در یک طبقه قرار بگیرند و اینطور نباشد که آرامستانِ افراد متمول از آرامستانِ افراد مستضعف جدا باشد، به همین دلیل آرامستان جدیدی با مساحت ۴۰۰ هکتار در دست آماده‌سازی و احداث داریم که ۱۵۰ هکتار از آن محصور خواهد شد و پارکینگ وسیعی هم برای آن ایجاد می‌شود.

وی همچنین افزود: مشکل زمین‌های ارتش با مساعد‌ت ارتش به بهترین نحو حل شده است و بعد از حل مشکل معارضین زمین‌ها، خیابان پهن‌تر خواهد شد. تصمیم داریم از سر میدان شورا تا میدان دفاع مقدس یک مسیر سلامت احداث کنیم تا همه مردم بتوانند به‌طور یکسان از امکانات بهره‌مند شوند.

صباغی با بیان اینکه از این پس همه اطلاعات و اسناد و املاک شهرداری باید به‌طور شفاف در اختیار همه مردم قرار بگیرد، گفت: شفافیت اصل وجودی ماست و در این بخش نیز تا پایان ۱۴۰۱ باید تمام کارها انجام پذیرد. پروژه امامزاده حسین(ع) و پروژه ساختمان شهرداری قزوین از پروژه‌هایی هستند که بنای به پایان رساندن آن را تا پایان سال آینده داریم.

شهردار قزوین یادآور شد: معتقدم باید در شهر تدبیر شود و باید رویکردها را تغییر دهیم تا هرچه زودتر به افق طرح‌های توسعه‌ای شهر دست پیدا کنیم.

 

کدخبر: 757533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟