برگزاری تمرین زلزله در خانه هلال شریفیه

به گزار ش رکنا قزوین،غلامرضا دوستی در رابطه با این تمرین که با حضور و نظارت دبیر کمیته هماهنگی، راهبری و نظارت خانه های هلال کشور، صبح روز سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: در این تمرین بعد از نواختن آژیر خطر، پناه گیری در محل‌های ایمن و باقی ماندن در این محل ها تا اتمام پس لرزه‌های اولیه براساس مثلث حیات خروج اضطراری با رعایت نکات ایمنی فردی و گروهی و استقرار در مناطق امن و مکان‌هایی که از ایمنی لازم برخوردار هستند، انجام شد.

وی با بیان اینکه برای حمل مصدومان نیز از اعضای آموزش دیده این خانه هلال استفاده شد، در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده بحث اطفای حریق هم انجام شد که ابتدا کار با کپسول آتش نشانی و خاموش کردن آتش به اعضا آموزش داده شد و در پایان نیز تمرین اطفای حریق صورت گرفت.

دوستی عنوان کرد: ارتقای زیرساخت های جمعیت هلال احمر، تسهیل دسترسی جهت امدادرسانی، تجهیز و گسترش آموزشهای امدادی و تسریع در عملیات های امدادرسانی از جمله اولویت های جمعیت هلال احمردر خانه های هلال است تا بتواند با تمام قدرت به آسیب دیدگان خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه آمادگی، تمرین و تغییر رفتار افراد در رویارویی با بحرانها از اولویت های اقدامات اثر بخش در خانه های هلال می باشد، در ادامه افزود: بهره گیری از آموزش‌های امدادی در خانه های هلال و انتشار آن در جامعه اقدام اثر بخشی است که می‌تواند با مدیریت داوطلبانه مسئولین محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز در پایان گفت: حادثه خبر نمی کند و به همین علت باید آمادگی ما در همه سطوح جامعه همواره حفظ شود و تداوم تمرین های هلال احمر و اهتمام به این زمینه نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به کاهش تلفات و خسارات در هنگام بروز حوادث و همچنین افزایش آگاهی مردم در این زمینه کمک کنیم.

شایان ذکر است، در پایان این تمرین مراسمی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر شریفیه، دبیر کمیته هماهنگی، راهبری و نظارت خانه های هلال کشور و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان البرز و همچنین جمعی از اعضای خانه هلال شهر شریفیه در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.

 

کدخبر: 757063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟