حمایت روحی و روانی از زلزله‌زدگان کرمانشاه ادامه دارد

علی اصغر پیوندی با اشاره به اینکه بعد از وقوع زلزله در کرمانشاه در لحظات نخست امدادگران هلال احمر برای کمک‌رسانی به هموطنان زلزله زده در منطقه حاضر شدند، گفت: براساس دستورالعمل سازمانی جمعیت هلال احمر ۴۵ تا ۶۰ روز پس از وقوع زلزله باید در منطقه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر در این مدت وظیفه امداد، نجات، اسکان اضطراری و تامین تغذیه اضطراری هموطنان زلزله زده را عهده دار است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه پس از امداد و نجات همچنین اسکان و تغذیه اضطراری هموطنان زلزله زده در کرمانشاه، امدادگران هلال احمر منطقه را ترک نکردند، اظهارکرد: برای پاسخگویی به نیازهای روحی و روانی زلزله زدگان در منطقه، هلال احمر تا این لحظه منطقه را ترک نکرده است و توانستیم به نیازهای روانی هموطنان در مناطق زلزله زده پاسخ مثبت بدهیم.

به گفته وی، تیم‌های سحر هلال احمر از استان‌های مختلف برای حمایت روانی هموطنان زلزله زده در کنار مردم بودند و تا زمانی که نیاز باشد این تیم‌ها در مناطق زلزله زده حضور دارند.

انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر وضعیت قابل قبولی دارد

پیوندی به زلزله ۵.۳ ریشتری در کرمانشاه اشاره و اظهارکرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه،تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر در وضعیت قابل قبولی قرار دارد تا در صورت بروز حادثه Incident در کمترین زمان ممکن با حضور در میان مردم، نسبت به امدادرسانی کمک کنیم.

زلزله در ملارد زنگ هشدار جدی برای وقوع زلزله در تهران

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وقوع زلزله تهران و آمادگی دستگاه های امدادی تاکید کرد: کلان شهر تهران دارای وضعیت پیچیده‌ای است و هلال احمر به عنوان جزئی از مدیریت بحران کشور وظیفه خود می‌داند در زمان وقوع زلزله در کنار مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیوندی خاطرنشان کرد: زلزله در ملارد زنگ هشدار جدی برای وقوع زلزله در تهران بود بنابراین باید نگاه ویژه ای به کلان شهر تهران داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟