اعتبارات دانشگاه تربت حیدریه از دانشگاه های هم‌تراز کمتر است

به گزارش خبرنگار رکنا  ، محمدحسن فتحی گفت: بودجه این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته که دستکم ۱۰ درصد دیگر باید افزایش یابد تا در صورت برگزاری حضوری کلاس ها برای تامین امور دانشجویی با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی دانشگاه تربت‌حیدریه برای سال آینده ۳۸ میلیارد تومان است و با توجه به هزینه های سال آینده که تحت تاثیر تورم خواهد بود نیازمند افزایش این اعتبار هستیم زیرا مدیریت سالن غذاخوری، خوابگاه، آزمایشگاه ها و پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی و پیگیری طرح های پژوهشی دانشجویی با اعتبار در نظر گرفته شده بسیار مشکل است.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: این دانشگاه در سال آینده باید از کمک های  غیرردیف بودجه از قبیل ردیف های بودجه ای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق رفاه دانشجویی، طرح توازن و امثال آن برخوردار باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین بودجه های عمرانی از طریق سازمان  برنامه و بودجه به دنبال جذب ۶ میلیارد تومان هستیم که در بخش امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه تایید شده است و با  تخصیص این اعتبار ساختمان سالن غذاخوری دانشگاه تکمیل می شود.

دانشگاه تربت‌حیدریه با ۴۰ عضو هیات علمی و ۲۹ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

کدخبر: 756989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟