امضای تفاهم نامه همکاری بین استانهای آذربایجان‌غربی و اربیل عراق

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه ، نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: در این تفاهم نامه دو طرف بر اجرای تفاهمات قبلی و تداوم توسعه مناسبات دو جانبه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر کارشناسی در راستای گسترش همکاریهای اقتصادی مشترک تاکید کردند.

صادقی افزود: براساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند در راستای تسهیل در توسعه مبادلات تجاری، نسبت به تشکیل شرکت های مشترک حمل و نقل در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استان آذربایجان‌غربی در حوزه های مختلف ادامه داد: در این تفاهم نامه طرفین آمادگی خود را جهت توسعه صنعت توریسم، برگزاری نمایشگاههای تجاری و تخصصی و تبادل تورهای مسافری و ورزشی اعلام داشتند .

 صادقی در پایان با اشاره به تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران در توسعه بخش صنعت با رویکرد صنایع کوچک و متوسط، گفت: در این تفاهم نامه آذربایجان‌غربی آمادگی خود را در راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی غذایی، کنسانتره و آب میوه و فرآورده های لبنی مطابق با ضوابط وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق با مشارکت بخش خصوصی اعلام  کرد.

بررسی روند ایجاد منطقه مشترک تجاری صنعتی در مبادی مرزی استان های آذربایجان‌غربی و اربیل، بررسی امکانات فنی برای برقراری خطوط پروازی بین شهرهای ارومیه و اربیل، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم درخصوص رویه های استاندارد و مقررات فنی دو استان، فعالیت ۲۴ ساعته مرز تمرچین و حاج عمران و اتخاذ تمهیدات لازم برای پلاک گذاری خودروهای سواری عراقی در پایانه مرزی تمرچین، از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 756917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟