به گزارش رکنا از کردستان؛ شامگاه روز سه‌شنبه ۲۶ آبانماه جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهردار سنندج، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، رئیس جامعه هتلداران، رئیس انجمن آژانس داران، هیات اقلیم گردشگری سلامت شمال عراق، مدیر فرودگاهها، رئیس انجمن صنفی راهنمایان، رئیس جامعه راهنمایان، رئیس اقامتگاههای بومگردی، مدیران بخش های خصوصی، معاون و کارشناسان گردشگری کردستان و... به منظور بررسی نتیجه حضور هیات گردشگری سلامت اقلیم شمال عراق در کردستان برگزار شد.

 

 یعقوب گویلیان در این جلسه گفت: مرزهای مشترک با اقلیم شمال عراق یک فرصت بسیار مناسب است که باید به بهترین شکل از آن بهره ببریم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: از تمامی بخشهای خصوصی و متخصصان حوزه های مختلف مرتبط با گردشگری دعوت می کنیم وارد عمل شوند و زمینه اجرای تفاهم نامه منعقد شده فراهم سازند.

او عنوان کرد: مزیت سفر از شمال عراق به کردستان زیاد است که هزینه پایین، دسترسی آسان، هم زبانی، هم فرهنگی و... از جمله آنهاست.

گویلیان بر لزوم افزایش پروازهای سنندج به سایر نقاط کشور تاکید کرد و گفت: برای پیگیری این اصل مهم جلسه ای ویژه برگزار خواهیم کرد.

سید انور رشیدی گفت: در راستای توسعه همکاریها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق این شهرداری آمادە همکاری با انجمن و سایر بخشهای دولتی و خصوصی اقلیم شمال عراق است و شهرداری سنندج آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اقلیم شمال عراق است.

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اقلیم شمال عراق گفت: همواره حامی برنامه های توسعه ای و استغالزا در اقلیم و کردستان ایران بوده و در این زمینه آماده دریافت هرگونە پیشنهاد سازنده هستیم.

عطا انور خدر اظهار داشت: در صورت فراهم شدن زمینه های  مناسب در کردستان با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و سایر زیر مجموعه ها هستیم.

انور خدر عنوان کرد: امیداریم این دیدار علاوه بر رفع مشکلات زمینه مناسب برای توسعه همکاریهای بیشتر شود.

 

در ادامه این جلسه تمامی مسئولین بخشهای خصوصی دو طرف با ارائه نظرات، پیشنهادات و مشکلات پیش رو بر لزوم توسعه همکاریهای مشترک تاکید کردند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 741649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟