انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و دادگستری استان مرکزی

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک، مجید مومنی ،مدیر کل محترم کمیته امداد استان ،گفت: با اقدامات انجام شده و برپایی میز حقوقی، برگزاری کارگاه های آموزشی گره‌هایی از مشکلات خانواده های ولی نعمت باز شده که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه در بخش صلح و سازش و ستاد دیه نیز اقدامات خوبی در جهت کمک به اقشار کم بضاعت انجام شده است، اضافه کرد: حمایت از خانواده‌های با سرپرست زندانی ،ایجاد مرکز نیکوکاری درانجمن حمایت از زندانیان و پیگیری ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از آزادی از اقدامات خوب انجام شده بوده است.

مومنی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مرکزی خوشبختانه رتبه برتر در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم را کسب کرد، از استقرار امداد هوشمند در این نهاد خبر دادو تصریح کرد:استقرار امداد هوشمند و کار آمد با بهره گیری از فن آوری های نوین اطلاعات در کمیته امداد از اقدامات ارزشمند به منظور ارائه خدمات در بستر الکترونیک به نیازمندان و ارائه گزارش به خیران برای شفاف سازی و اعتماد سازی است.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل محترم دادگستری استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) و منشاء اثرات ارزشمند است، گفت:امروز با حضور معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور ، دادستان استان و مدیر کل کمیته امداد استان تفاهم نامه مشترک فی مابین دادگستری و کمیته امداد به منظور ایفای وظایف به صورت یکپارچه و هدفمند به مددجویان تحت حمایت منعقد شد.

وی افزود:مددجویان تحت حمایت از لحظه ورود به دستگاه های عدلیه با رعایت بی طرفی و رعایت قوانین و مقررات از حمایتهای لازم بخصوص در مواردی که نیاز به وکیل و هزینه دارد بهره مند می شود.

شایسته ذکر است،مجازات جایگزین حبس برای مددجویان تحت حمایت که سرپرست خانواده هستند و نبود آنها مشکلاتی برای خانواده ایجاد می کند و حمایت حقوقی از خانواده های تحت حمایت از مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 750267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟