مرزبانان ‌در هر شرایطی‌آمادگی دفاع همه‌جانبه از مرزهای ایران را دارند‌

به گزارش رکنا از کردستان_مریوان،آیین افتتاح و بهره‌برداری از دو پست امداد و نجات مرزبانی استان  با حضور سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی جمهوری اسلامی، سردار اسداللهی معاون هماهنگ‌کننده مرزبانی و سردار حسینی معاون بهداری کل انتظامی کشور، سردار آزادی فرمانده انتظامی و سرهنگ سپهری فرمانده مرزبانی کردستان و جمعی از مرزنشینان در منطقه مرزی "دره نخی" مریوان و "بسطام" سقز برگزار شد.

سردار محمد شرفی،جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی کشور در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از تلاش‌های مرزبانان و همراهی مرزنشینان در دفاع از امنیت مناطق مرزی کشور اظهار داشت:امروز توفیقی حاصل شد که با فرماندهان و کارکنان انتظامی و مرزبانی استان کردستان دیداری داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه مرزبانان با روحیه سلحشوری و آمادگی مطلوب از پس تمام مأموریت‌های سخت برآمده و در هر شرایطی، آمادگی همه جانبه دفاع از حدود و ثغور کشور را دارند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی کشور توجه ویژه به مأموریت‌های مرزبانی را از اولویت‌های انتظامی کشور عنوان و تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های انتظامی و مرزبانی، بحث سلامت جسمانی کارکنان است که در این راستا مسئولان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات درمانی و امدادی مطلوب به‌کار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مناطق مرزی استان جولانگاه گروهای ضد انقلاب بود اما مردم منطقه در کنار نیروهای مسلح با گروه‌های ضد انقلاب مبارزه کرده و آنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.

سردار شرفی بیان کرد:امروز مرزنشینان و مرزبانان برادرانه در کنار هم امنیت مناطق مرزی را تامین کردهو می‌طلبد مسئولان نیز در راستای آبادانیو توسعه همه جانبه استان کردستان تلاش کنند.

وی افزود:حفظ سلامتی همرزمانمان و مرزنشینان مناطق مرزی از وظایف انتظامی کشور و متولیان امر در حوزه سلامت بوده و ساخت پست امدادی در نقطه صفر مرزی اقدامی در همین راستاست که همواره در دستور کار بوده ومردم روستاهای مرزی می‌توانند ازساختمان مرکز بهداشت نیز خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.

گفتنی است، پست‌هایامداد و نجات در مناطق مرزی «دره نخی» مریوان و «بسطام» سقز در مدت 70 روز عملیات ساخت آن به پایان رسید که امروز با حضور جانشین معاون هماهنگ کننده انتظامی کشور و معاون هماهنگ‌کننده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 756427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟