محموله بزرگ "طلای قاچاق" در نوار مرزی استان کردستان کشف شد

.

به گزارش رکنا از کردستان _مریوان؛ سرهنگ محمدعارف سپهری از کشف پنج کیلو و 149 گرم طلا به ارزش 66 میلیارد و 950 میلیون ریال در نوار مرزی این شهرستان خبر داد و افزود: مرزبانان هنگ مریوان در راستای حراست از مرزها و تشدید اقدامات کنترلی، با انجام کارهای تحقیقاتی و بررسی همه جانبه در سطح نقاط مرزی از نقشه قاچاقچیان مبنی بر انتقال محموله زیورآلات قاچاق به کشور، مطلع شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: در همین رابطه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مرزبانان با اجرای کمین و بهره‌گیری از تجهیزات فنی در حوزه مرزی "ته ته" اورامان مستقر شدند‌.

وی بیان کرد: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین با قاچاقچیان که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند روبه‌رو شدند و با اخذ موضع مناسب سد راه آنان شدند.

سپهری با اشاره به اینکه تلاش و اقدامات اطلاعاتی با استفاده از ابزارهای مختلف برای دستگیری قاچاقچیان ادامه داد، اظهار کرد: مرزبانان در این ماموریت موفق به کشف پنج کیلو و 148 گرم و 920 سوت طلا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر را به ارزش 66 میلیارد و 950 میلیون ریال شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان به اشراف و آمادگی عملیاتی مرزبانان در طول 227 کیلومتر مرزهای استان اشاره کرد و یادآور شد: به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر مجاز و قاچاق کالا اقدامات گسترده‌ای در مرزهای کردستان انجام گرفته و مأموران با بهره‌گیریاز تجهیزات فنی و گشت‌های روزانه مانع هرگونه تحرک غیرقانونی خواهند شد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 753678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟