کشف ۱۳ تن مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور فاسد در شهرستان مریوان

به گزارش رکنا از کردستان؛ مریوان __ دکتر مسعود خاتمی گفت: در ادامه بازرسی و بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از واحدهای تولیدی و واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی موارد تخلف شناسایی شد.

وی افزود:‌ در بازدید از یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور در یکی از نقاط سطح شهرستان مریوان مقدار ۱۳ تن مواد اولیه تولید خوراک دام (زئولیت) بدون هویت کشف و ضبط شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد:‌ با هماهنگی به عمل آمده با مرکز بهداشت و درمان شهرستان و حضور بازرسان و ناظران محموله کشف شده در یک مکان مناسب معدوم سازی شد.

وی اضافه کرد: در این راستا بعد از جمع آوری مستندات لازم پرونده این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی به منظور رسیدگی قانونی ارسال شد.

خاتمی افزود: شهرستان مریوان دارای یک واحد تولید خوراک طیور و یک واحد کارخانه تولید خوراک دام است که به صورت هفتگی توسط بازرسان شبکه دامپزشکی از تمام قسمت های تولیدی آن بازدید و بازرسی به عمل می آید.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس ۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن بازرسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز تولید شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، محل نگهداری (سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی ها و موارد دیگر فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 750184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟