️مانور زلزله در خانه های هلال استان قزوین برگزار شد.

به گزارش رکنا قزوین، تهمینه ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این مانور که با شعار «ایران آماده» برگزار شد، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و همچنین ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله بود که همزمان با سراسر کشور در خانه های هلال استان قزوین نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مانور اعضای خانه های هلال با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله آشنا شدند و به صورت عملی نیز آن را تمرین کردند.
ابراهیمی اشاره کرد: آشنایی مردم با ایمن بودن ساختمان در برابر خطرات ناشی از زلزله و نیز زمان مناسب برای پناه گیری، جلوگیری از فرار و هجوم بردن به سمت درب خروج، حفظ نقاط آسیب پذیر بدن در برابر ریزش اجزاء سازه ای و غیر سازه ای از جمله نکاتی است که کلیه ی اعضای خانواده باید آموزشهای لازم در این رابطه را ببیند.
وی اضافه کرد: رفتن به فضای باز فقط در ساختمانهای ویلایی و یک طبقه و روستایی با مراقب از سر و گردن و جلوگیری از عدم اصابت اشیا به آنها، پناه گیری کنج دیوار و کنار دیوارهای داخلی، عدم پناه گیری کنار شیشه و پنجره و عدم پناه گیری کنار جاهایی که امکان ریختن اشیا است مانند کتابخانه و کمد نیز از دیگر اقداماتی است که کلیه ی اعضای خانواده باید برای آموزش و فراگیری آن اهتمام ورزیده تا با کاهش آسیب های ناشی از سوانح و حوادث در زندگی خود و اطرافیان، گامهای مؤثری بردارند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اشاره کرد: این مانور با همت رؤسای شعب جمعیت هلال احمر، کارشناسان و مربیان آموزش و با همکاری مسئولین خانه های هلال در ۱۶ خانه هلال استان قزوین برگزار شد.

 

کدخبر: 756127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟