روایاتی از فداکاری  ودلدادگی معلم  قزوین در روزهای کرونایی

به گزارش رکنا قزوین،بیش از دوسال از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و دانش آموزان و حوزه آموزش و شغل معلمی از جمله حوزه هایی است که به طور کلی متاثر ازاین همه گیری  شد و دانش آموزان و معلمان در انجام فرایند آموزش ، دچار سختی و مشکلات شدند.

با تعطیلی کلاسهای حضوری به دلیل این همه گیری ،آموزش ها به صورت غیرحضوری انجام می گیرد، وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد را برای آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی راه اندازی کرد.

در این بین معلم هایی نیز بوده و هستند که با کارهای شاخص و ماندگار به عشق آموزش به دانش آموزان در این شرایط سخت در کنار کار تدریس از خودگذشتگی و فداکاری را هم آموزش دادند.

محمد فصیحی دبیر ریاضی استان قزوین ، معلم دلسوز و متعهد حتی در بستر بیماری هم، مسولیت پذیری و عشق به شاگردانش را فراموش نکرده و با وجود اینکه درد بیماری را تحمل میکند به صورت آنلاین در فضای برای دانش آموزانش تدریس می‌کند تا مبادا روزی از درس و مشق هایشان جا بمانند.

می‌گوید تمام عشق و علاقه ام شغلم است و تا آخرین لحظه زندگی برایش جان میدهم،

از او می‌پرسم بیماری کرونا بیماری طاقت فرسا و پردرد و رنجی است بخصوص اینکه از همان ابتدای بیماری، دستگاه اکسیژن به شما وصل بوده چطور با این وضعیت توان تدریس کردن دارید؟

این معلم فداکار می‌گوید: سخت است، چون بی حالی و تنگی نفس و درد‌های دیگر این بیماری مرا آزار میدهد، اما وقتی شور و اشتیاق دانش آموزانم را در فضای مجازی و برنامه شاد برای یادگیری می‌بینم، انرژی میگیرم و سعی میکنم با تمام توانم هراندازه که میتوانم به آن‌ها آموزش دهم.

اقای فصیحی که بازنشستگی را سپری می‌کند، افزود: من عاشق شغلم هستم و دوست دارم هر چه زودتر حالم خوب شود و بار دیگر دانش آموزانم را ببینم و تنها چیزی که مرا خوشحال میکند رشد، موفقیت و بالندگی تک تک دانش آموزانم است.

اوشغل معلمی را یک عشق خالص معنوی که با ایثار آمیخته است، معنا میکند.

 

کدخبر: 755013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟