ترک فعل مدیران در برخی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی مشهود است

به گزارش رکنا قزوین، علی شعبانی با حضور در دادگاه عمومی بخش الموت غربی، ضمن دیدار چهره به چهره با همکاران و استماع مسائل و مشکلات آنها، گفت: مردم منطقه الموت از پیشینه غنی فرهنگی برخوردارند و به همین خاطر ورودی پرونده به دادگاه در این بخش نگران کننده نیست و از آنجایی که اختلافات میان مردم جزئی است، حل و فصل آنها امری دشوار و پیچیده نخواهد بود. 
وی افزود: بحمدالله روحیه مصالحه و گذشت در این بخش زیاد است و همکاران دادگاه و شورای حل اختلاف باید تمام تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند، تا حتی‌الامکان پرونده های مطروحه در مراحل ابتدایی به مصالحه ختم شود و هرچقدر این امر محقق شود، از فشار کار بر دوش همکاران کاسته خواهد شد و موضوعات مهمه در اولویت قرار می گیرد.
گفتنی است؛ در این بازدید برخی پرونده های قضایی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات قضایی لازم صادر و اتخاذ تصمیم شد.
مقام ارشد قضایی استان در حاشیه بازدید از تغییر کاربری و فنس کشی غیر مجاز اراضی در شمال مرکز بخش الموت غربی گفت: اینکه افرادی در مقابل چشم مدیران بخش و خارج از محدوده شهر، اقدام به مسطح کردن و فنس کشی غیرمجاز اراضی نمایند و توسط دستگاه های متولی نیز اقدامی پیشگیرانه صورت نگرفته است، جای گلایه دارد. 
شعبانی ادامه داد: ترک فعل مدیران در این تغییر کاربری های غیر مجاز کاملا مشهود است و دستگاه قضایی ضمن برخورد با متخلفان و متعرضان، عدم اقدام به موقع و ترک فعل دستگاه های متولی را که علی‌رغم اعلام دادگاه عمومی بخش، اقدام به طرح دعوا ننموده‌اند، قطعاً با تشکیل پرونده قضایی پیگیری خواهد کرد. 
این مقام قضایی استان با حضور در میز خدمت بخش الموت غربی که در مسجد شهر رازمیان برگزار شد، بیان داشت: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به آن تاکید دارند؛ حضور مدیران و مسئولان در بین مردم است و بی تردید تحقق این موضوع و لمس مشکلات مردم توسط مسئولان، می تواند زمینه‌ساز گره‌گشایی از مشکلات شود.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد؛ اجرای مرّ قوانین و مقررات است، زیرا اجرای قانون حتی اگر با نواقصی همراه باشد، از بی‌قانونی بهتر است. لذا اجرای صحیح و دقیق قانون باید برای همه فصل‌الخطاب باشد و اینکه قانون به خاطر برخی مصلحت اندیشی های حزبی و جناحی نادیده گرفته و یا به صورت سلیقه‌ای اعمال شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این موضوع باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد، در غیر این صورت همه متضرر خواهند شد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مردم و دهیاران، عمده مشکلات منطقه الموت؛ عدم برخورداری از راه های مواصلاتی مناسب، عدم تامین آب شرب، قاچاق چوب، عدم حضور پزشک و کادر در مراکز درمانی و بهداشتی، مشکل گاز رسانی به روستاها، عدم دریافت شبکه های تلویزیونی و... است، که تمامی این موارد در راستای احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم باید توسط دستگاه ها و نهادهای متولی مرتفع شود، زیرا بر اساس قانون تکلیف دارند و قطعاً دستگاه قضایی نیز مسائل مطروحه را تا حد توان پیگیری خواهد کرد، تا حل مشکلات به سرعت در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است در پایان؛ مردم شریف منطقه الموت غربی به صورت چهره به چهره با مسئولان قضایی استان دیدار و مسائل حقوقی و قضایی خود را مطرح کردند و دستورات قضایی لازم نیز صادر شد.

 

کدخبر: 754969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟