روزانه ۱۴۰ میلیون ریال برای نگهداری، درمان و انگل‌زدایی سگ‌های فاقد سرپرست هزینه می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان، امیرحسین خسروی با اشاره به اینکه مطابق با قانون ابلاغ شده از سوی وزارت کشور، مدیریت مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست، وظیفه گروه‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات است، افزود: وظیفه قانونی شهرداری اصفهان تنها نظارت بر عملکرد این مرکز است اما با این وجود، مدیریت شهری روزانه بیش از ۱۴۰میلیون ریال برای تامین غذا، دارو، استخدام دامپزشک، خودروهای جمع‌آوری، حق الزحمه مسوولان نگهداری و... هزینه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فاز دوم مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست با ۱۲ هزار متر زیربنا در حال ساخت است، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد، پس از ورود به این مرکز و معاینه توسط سه دامپزشک حاضر در مرکز، برای کاهش ازدیاد این حیوانات، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده و مطابق با قانون، به همان مکانی که زنده‌گیری شده‌اند، باز گردانده می‌شوند.

 

خسروی به سرانجام رسیدن این پروژه را منوط به همکاری و حمایت گروه‌های مردم‌نهاد و به میدان آمدن تمامی دستگاه‌های متولی امر همچون سازمان دامپزشکی برشمرد و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی صحیح از سوی صدا و سیما و اصحاب خبر و رسانه‌ها، یکی از ضرورت‌های مهم پیش روست که باید به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

 

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شرع مقدس و عرف انسانی بر مهربانی و عطوفت با حیوانات تاکید می‌کند، یادآور شد: هرگونه آزار و اذیت یا معدوم‌سازی حیوانات فاقد سرپرست مورد نکوهش دین مقدس اسلام است و شهرداری اصفهان شیوه‌ای علمی و قانونی را برای کنترل این حیوانات در دستور کار قرار داده است.

اصفهان_بهمن راعی

کدخبر: 754817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟