گمرک بیله سوار باید مزیت اقتصادی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، سید حامد عاملی در جریان سفر به شهرستان بیله سوار در جلسه ستاد تسهیل و بررسی پروژه های عمرانی این شهرستان گفت:برای تقویت گمرک شهرستان بیله سوار و رونق اقتصادی روستا‌های مرزی نهایت سعی خود را خواهیم کرد تا از مرز‌ها به عنوان یک فرصت اقتصادی بهره‌مند شویم.

او با بیان اینکه نباید به مرز‌ها نگاه امنیتی داشته باشیم افزود: نگاه‌های تنگ نظرانه در منطقه به نفع مردم و استان نیست و رونق گمرک با نگاه باز و منطقی در توسعه اقتصادی منطقه مهم است.

استاندار اردبیل گمرک در شهرستان بیله سوار را یکی از شاخص‌های راه اندازی منطقه آزاد تجاری بر شمرد و گفت: با بررسی‌های منطقی کارشناسان امر و ارزیابی شاخص‌های اساسی برای راه اندازی و جانمایی منطقه آزاد تجاری در آینده نزدیک روند اجرایی این منطقه در استان انجام می‌شود.

عاملی در ادامه از فعال بودن کارگاه‌های عمرانی و راهسازی خبرداد و افزود:اجرای چهارخطه مسیر بیله سوار _گرمی به همت راه و شهرسازی جز پروژه‌های اصلی شهرستان بیله سوار است که جابه جایی تاسیسات برق، گاز و آب و موانع موجود تا شهریور ماه۱۴۰۱ به طول ۷ کیلومتر تعیین تکلیف می‌شود.

او افزود: برای زیرسازی و آسفالت سه راهی صحرا تا بیله سوار بالغ بر۷۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و حدود ۸۰ میلیارد تومان نیز برای بقیه مسیر اعتبار لارم است.

عاملی گفت:۵میلیارد تومان برای جابجایی تاسیسات و رفع معارض از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا عید نوروز تامین می‌شود تا عملیات اجرایی نیز پایان شهریور به سرانجام برسد.

نماینده عالی دولت در استان از تکمیل کمربندی بیله سوار خبر داد و تصریح کرد: این پروژه سال‌ها پیش آغاز شده و با تامین اعتبار لازم تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ تکمیل و افتتاح می‌شود.

عاملی با عنوان اینکه ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری در منطقه وجود دارد افزود: ۲۲۰ کیلومتر آسفالت شده و ۲۳ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت ریزی است و با تامین اعتبار لازم راه‌های ارتباطی سایر روستا‌ها و قشلاقات نیز زیرسازی و آسفالت می‌شود.

 

کدخبر: 754529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟