بیانیه حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی درباره منطقه آزاد اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا ؛بیانه حجت السالام صفری درباره منطقه آزاد اردبیل بدین شرح به قلم در آمده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ما گرسنه ایم اما انسانیت را فدای شکم نخواهیم کرد

مشاهده مطلبی در باره نماینده محترم و معزز مردم شریف شهرستان گرمی و انگوت مبنی بر عدم همکاری ایشان با ایجاد منطقه آزاد و عدم تمکین ایشان بر قانون ،  بنده را ملزم نمود سطوری را مرقوم و نکاتی را مکتوب سازم.

حریت و آزاد انسان از قیود رذل اخلاقی از هر منطقه آزاد گرانبهاتر و سودمند تر است. بر باد رفتن منطقه آزاد هزاران بار بهتر از بر باد رفتن انسانیت و اصول اساسی انسان است. مواظب باشیم مکر و فریب شیطان و وسوسه نفس انسانیتمان را غارت نکند و به غارت شخصیت انسانهای والا سوقمان ندهد. من مطمئنم که مردم شریف بیله سوار که همواره در نقطه صفر مرزی، مرزبان مرزهای خاکی و اعتقادی و فرهنگی بودند و هستند به هیچ فرصت طلبی اجازه فرصت سوزی و تخریب اتحاد قلبی مردم منطقه مغان را نخواهند داد.

 این جای تاسف است که منطقه آزاد تجاری که برای رفع محرومیت مادی و توسعه و پیشرفت عمرانی منطقه آفریده می‌شود به دلیل انحصار طلبی، زیاده خواهی و کوته فکری عده ای میلاد این مولود نارس به منشأ مردم آزاری، فرصت طلبی و تفرقه افکنی مبدل می گردد. عجیب است سخاوتمندان از آنچه دارند به دوستان عطا می کنند و بخیلان از داشته خود محرومند و طمعکاران چشم به دست دیگران می دوزند. موج سواری و مردم فریبی به قصد کسب شهرت و محبوبیت نه متناسب با اهداف متعالی و نه در شأن  انسانهای وارسته است. ما هیچ وقت انسانیت را فدای شکم گرسنه ای خود نخواهیم کرد و با منطق و برهان حق مسلم خویش را از مسئولین بلند مرتبه به جد مطالبه خواهم نمود و در نهایت هر آنچه مصلحت نظام و منطقه اقتضا کند سر تعظیم فرو خواهیم آورد و صد البته به درایت متولیان امر ایمان داریم که آنان ظرفیت ها و موقعیت ها و واقعیت ها را همواره مد نظر خواهد داشت. همه عالم و آدم می دانند مردم گرمی سال‌های متمادی از مرزی حفاظت کردند که در سایه سؤ مدیریت‌ها، ثمن بخسی از آن دریافت ننمودند. و هر مرزنشینی چه در گرمی باشد یا سایر شهرها این حق را دارد که از آن بهره ببرد کما این که باید با تمام وجود از آن حفاظت کند.

امروز وقت خواندن سرود وحدت است نه سردادن شعار تفرقه و منیت، امروز وقت انصاف و صفا و صمیمت است نه وقت کاشتن تخم کینه و کتمان حقیقت. امروز روز احسان و مواسات است نه روز انحصار طلبی و فرصت سوزی.

در خاتمه به عیان می گویم که مردم گرمی و بیله سوار همواره مثل دو برادر مهربان در کنار هم بوده و خواهند بود و سخنان تنک نظرانه افراد اندک فرصت طلب را اهمیت نخواهند داد. و از مرزهای خاکی با جان و دل حراست نموده ، مرزهای انسانی را زیر پا نخواهند گذاشت و دست در دست هم در توسعه همه جانبه منطقه، مجاهدانه تلاش خواهند نمود.

صفری - امام جمعه گرمی

 

کدخبر: 742017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟