حمل و نقل محور توسعه است و شریان حیاتی کشور است

به گزارش رکنا قزوین،مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان شرکت های حمل و نقل بار و مسافر با حضور حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری، سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان و جمعی از رانندگان، راهداران و مسئولان شرکت های حمل بار و مسافر استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

وی بیان کرد: راهداران سربازان گمنامی هستند که بی منت خدمت می کنند و جا دارد در هفته حمل و نقل از این خدمات تجلیل شود.

ذاکری منش اضافه کرد: پلیس راه در کنار راهداری و با هماهنگی لازم در خدمت به مردم تلاش می کنند تا سوانح به حداقل برسد و خوشبختانه در چند سال اخیر این روند نزولی شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط برخط باید گام موثری برداشت و اتز آسیب ها و حوادث کم کرد و با ظرفیتی که استان قزوین در حوزه راهها دارد این استان می تواند الگوی خوبی برای اجرای طرح های پایلوت باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از سیستم هوشمند جاده ای بسیار مهم است و از مسئولان کشور انتظار می رود اعتبار لازم برای اجرای رح های هوشمند سازی را مهیا کنند. 

ذاکری منش اظهارداشت: در تغییرات جوی و شرایطی که جاده مه آلود است معمولا دید افقی خیلی کم می شود و در این وضعیت تابلوهای هوشمند می تواند در اطلاع رسانی موثر بوده و از تصادف زنجیره ای در فصل زمستان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: با تغییرات مدیریتی در اداره راهداری خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و با این که روزانه ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۷ هزار دستگاه سواری در جاده ها تردد می شود اما توانسته ایم سوانح را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: در مدت شش سال گذشته به صورت مستمر شاهد کاهش تصادف برون شهری در زمینه های فوتی، جرحی و خسارتی هستیم که این موفقیت با همکاری همه دستگاهها و مردم ممکن شده است.

وی گفت: امیدواریم با تداوم همدلی و همکاری مدیران مرتبط و تقویت زیرساختها  و توجه جدی به حوزه its  همچنان شاهد کاهش سوانح جاده ای در استان قزوین باشیم.

در ادامه از جلد دوم کتاب سربازان بدون مرز که خاطرات راهداران استان قزوین را به نگارش درآورده است از راهداران، رانندگان بخش حمل بار و مسافر، راهداران افتخاری و نمایندگان دستگاه‌های خدمات رسان استان قزوین هم تجلیل شد.

 

کدخبر: 754452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟