بسته‌های پیشنهادی خوبی برای سفر رییس جمهوری به قم آماده شده است

به گزارش رکنا از قم، مهرداد غضنفری روز سه‌شنبه در سی و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، افزود: در جلسه‌های متعدد کارشناسی سعی کردیم در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان قم در حوزه اقتصادی در زمینه تامین منابع، صدور مجوزها و اعطای اختیارات به استان بسته‌هایی تعیین کنیم.

 

وی اضافه کرد: رقم تامین منابع بعد از ۲ جلسه در نهاد ریاست جمهوری با حضور استاندار و معاونان، وزیران و مدیران بانک‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت که در سفر رییس جمهوری اعلام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بسته دوم نیز در حوزه اختیارات و مجوزها بود که پیشنهادها و راهکارهایی ارائه کردیم؛ این بسته شامل ۶۵ مورد است که فرصت بازنگری نیز داریم.

 

غضنفری خاطرنشان کرد: بسته سوم نیز طرح‌هایی بود که در استان مشکل دارند و قابل حل نیست که تصمیم‌ها باید در مرکز اتخاذ شود.

 

وی تصریح کرد: به گفته همکاران کارشناسان نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادها جامع و پخته‌ای از سوی مدیران استان قم ارائه شد که از همه مدیران و کارشناسان تقدیر می‌کنم.

 

وی تاکید کرد: همه مدیران آمادگی داشته باشند در راستای ضرورت پیگیری امور، در سفر با وزرا به شهرستان‌ها و بخش‌های استان مطالب را در سطح استان ارائه دهند.

 

معاون استاندار قم افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به مشکلات حوزه‌های مختلف، پیشنهادها و راهکارها حساس باشند و جمع‌بندی کنند و با دست پر به استقبال اعصای هیات دولت برویم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: خروجی سفر هیات دولت به قم همراه با اقدامات مثبت باشد تا تحول چشم‌گیری در حوزه اقتصادی استان صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: بخش دولتی و خصوصی هماهنگی خاصی داشته باشند تا از سفر، خیروبرکت به استان برسد.

 

غضنفری در ادامه گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نسبت به مصوباتی که در بازدیدها و برخواسته از قول استاندار است، حساسیت و پیگیری ویژه داشته باشند.

 

وی همچنین با بیان این‌که حمایت از واحدهای تولیدی بستگی به اقدامات و آثار مثبت آن واحد تولیدی در استان دارد، بیان کرد: تمام عزم ما حمایت از واحد تولیدی است، ولی باید بررسی شود خدمات آن واحد در استان موثر است و قانون رعایت شده است یا نه؟

 

وی با تاکید بر این‌که نباید برای تولید هیچ مانعی ایجاد شود،‌ افزود: عمل به تعهدات قانونی و استعلام از اداره کل محیط‌ زیست ۲ اقدامی است که برای حمایت از واحدهای تولیدی باید در دستور کار باشد.

 

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: برخی واحدهای صنعتی که در محدوده اراضی روستا مستقر شده‌اند، هیچ فایده‌ای جز آلودگی برای روستاها  ندارد.

 

مرتضی حیدری با بیان این‌که این واحدها حتی از نیروهای کار روستا هم استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: این واحدها حداقل باید درصدی برای روستا بهره داشته باشد تا مردم هم احساس رضایت کنند.

 

پیگیری مصوبات جلسه ۲۵ کارگروه در خصوص مشکل رفع تعهد ارزی تعدادی از واحدها، معرفی ۲۰ طرح و واحد صنعتی برای اخذ تسهیلات در گردش به بانک‌های عامل، گزارش تجمیعی کمیته نظارت صنعت، معدن و تجارت بر تسهیلات رونق تولید سال ۱۳۹۹ و پیگیری مصوبات جلسات قبل از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

 

ارائه گزارش دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و بانک گردشگری در خصوص ارائه دلایل عدم پرداخت تسهیلات مصوب رونق تولید در بخش گردشگری و ارائه گزارش سازمان جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی استان در خصوص بند خ قانون برنامه ششم توسعه در ارتباط با بدهی معوق واحدهای کشاورزی نیز از دیگر دستورکارهای جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بود.

نظری / قم

کدخبر: 753826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟