حوزه‌ها بایستی از تجارب دانشگاه‌ها استفاده کنند

به گزارش رکنا از لرستان، علی نظری در نشست تبیین سیاست‌ها و راهکارهای نیل به وحدت حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه، دو بال پیشرفت در جامعه اسلامی در جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: تعامل دو سویه بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای ارتقای شاخص‌های پیشرفت و عدالت بایستی افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله مفتح در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های مجاهدانه فراوانی کرد و در این مسیر به شهادت رسید.

نظری اضافه کرد: حوزه‌ باید از تجربیات دانشگاه استفاده کند و دانشگاه هم بایستی ارتباطات خود با حوزویان را بیشتر کند؛ زیرا هدف حوزه و دانشگاه، یکسان است و آن، تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین فاطمی‌نیک، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح، بر این نکته تصریح کرد: با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، راهبردهای تصویب شده در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی برای همکاری هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه بایستی به‌صورت جدی‌تر و کامل‌تر اجرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد همکاری‌های بین حوزه و دانشگاه بایستی کمک به همدیگر برای کاهش مشکلات جامعه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیک اضافه کرد: شهید آیت‌الله مفتح، اگرچه دارای درجه اجتهاد بود ولی در زمینه‌ دانشگاهی نیز مدرک دکترا گرفت و به‌عنوان یک دانشگاهی نیز در سنگر دانشگاه خدمت کرد.

گفتنی است روز ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح است که به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه، نام‌گذاری شده است.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 753211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟