معلم طلایه‌دار تعلیم و تربیت جامعه است

به گزارش رکنا مازندران، صبح امروز علیرضا سعدی‌پور در آیین تجلیل از فرهنگیان پیشکوت عباس آباد که با حضور رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان استان مازندران، سرپرست فرمانداری، شهرداران، شوراهای اسلامی و جمعی از مسئولان این شهرستان در سلمانشهر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه و عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: در حوزه تعلیم و تربیت چیزی به نام بازنشسته وجود ندارد زیرا معلم طلایه‌دار تعلیم و تربیت جامعه است که بعد از ۳۰ سال خدمت خالصانه به مرحله خودشکوفایی رسیده و به افتخار پیشکسوت فرهنگی در شغل نبوی خود نائل می‌گردد.

سعدی‌پور در ادامه با اشاره به تجارب زیست‌بوم معلمان، اظهار داشت: تجارب زیست‌بوم معلمان بازنمایی از تجربیات شخصی آنان و بسیار با ‌ارزش می‌باشد ولذا شایسته است این تجربیات به رشته تحریر درآمده و در جایی ثبت گردد تا برای آیندگان و نسل های بعدی این سرزمین قابل استفاده باشد.

وی با عرض خیرمقدم به فرهنگیانی که به تازگی وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: هر چند مشکلات زیادی در دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد که مشارکت و مساعدت همگان را برای رفع آن طلب می‌کند، اما موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش عباس‌آباد به‌دست آمده، تا جایی‌که نخستین شهرستان در حوزه جذب منابع درآمدی بوده است و جا دارد از زحمات و تلاش‌های ارزنده همه دست‌اندرکاران اعم از خیرین نیکوکار، شورای آموزش و پرورش، فرهنگیان، معلمان، ادارات و نهادها، خانواده‌های محترم و دانش‌آموزان عزیز قدردانی نمایم.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با توجه به نقش و تأثیرگذاری آموزش و پرورش در توسعه زیر‌بنای اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی جوامع بشری، تصریح کرد: برای تشخیص میزان توسعه‌یافتگی یک کشور نباید تنها به صنعت آن توجه کرد، بلکه باید به مدارس توجه ویژه شود تا از چگونگی آموزش به دانش‌‌آموزان آگاه شویم.

سعدی‌پور در خصوص نقش معلم در تربیت دانش‌آموز مطالبه‌گر که تأثیر به‌سزایی در توسعه‌یافتگی یک جامعه دارد، اذعان داشت: طبق سند تحول بنیادین، چه کسی غیر از معلم می‌تواند مطالبه‌گری و تفکر انتقادی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند؟ معلم به عنوان راهبر این توانایی را دارد که بستر مناسبی را در مدرسه برای توسعه ذهن و فکر فرزاندان ایران اسلامی فراهم کند.

این مقام مسئول با اشاره به اثرگذاری و اثربخشی یک معلم در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: ما زمانی می‌توانیم به‌عنوان معلم الهام‌بخش و تأثیر‌گذار الگوی دانش‌آموزان شویم که دو حقیقت روشن و آشکار را چراغ راه خود قراردهیم؛ اول این‌که عاشق کارمان باشیم و دوم عاشق کارکردن باشیم.

در پایان این مراسم از ۴۰ پیشکسوت فرهنگی سال ۹۸و۱۳۹۷ تجلیل به‌عمل آمد و در طرحی ابتکاری حکم اشتغال به کار به‌صورت نمادین به ۱۰ نفر از معلمانی که به تازگی وارد دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان عباس‌آباد شدند، به آنان اعطا شد.

 

کدخبر: 753092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟