همکاری دستگاه قضایی و تعلیم و تربیت برای گسترش اخلاق در جامعه

به گزارش رکنا؛ علیرضا سعدی پور در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در زیست بوم جدید، گفت: آموزش و پرورش مازندران با بیش از 40 هزار پرسنل فرهنگی کار تعلیم و تربیت بیش از 550 هزار دانش آموز را برعهده داشته و معلمان مازندرانی تحصیلکرده ترین معلمان کشور محسوب می‌شوند.

وی به بخشی از دستاوردهای این دستگاه در زیست‌بوم جدید اشاره کرده و افزود: رشد 25 درصدی قبولی دانش‌آموزان المپیادی، افزایش میانگین نمرات دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی، رشد رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی در کنکور سراسری، راه‌اندازی سامانه محتوای الکترونیکی مازندمحتوا، و طرح QR code تنها بخشی از این عملکرد است.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران نیز در این دیدار گفت: کار دستگاه تعلیم و تربیت بسیار تأثیرگذار است و همکاری آموزش و پرورش و دستگاه قضایی می‌تواند در جهت گسترش اخلاق در جامعه بسیار موثر باشد. بسیاری از جرائم و آسیب‌ها را می‌توان با گسترش اخلاق اسلامی، و تربیت بر روی کنترل خشم افراد کاهش داد و این مهم باید با همکاری دو دستگاه رخ دهد.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری معلمان را پدران معنوی جامعه برشمرده و افزود: با مدیریت خوب آموزش و پرورش در دوره آقای سعدی‌پور امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد و با همکاری و تعامل دستگاه تعلیم و تربیت و دستگاه قضا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.


انتهای پیام/ عباسی نیک

کدخبر: 701018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟