به گزارش رکنا قزوین، در مراسمی با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی،  سردار آتانی فرمانده سپاه استان، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان شبکه 20 کیلو ولت برق در منطقه الموت شرقی افتتاح شد.

این شبکه از ابتدای روستای شهرک تا دو راهی لامان به مسافت 6 کیلومتر اجرا شده است.

احمد احمدی مدیر برق شهرستان قزوین در مراسم بهره برداری از این شبکه اظهارداشت: در این منطقه تیرهای فرسوده و شبکه ای قدیمی مربوط به 40 سال قبل وجود داشت که این فرسودگی موجب افت ولتاژ برق و قطع برق در برخی مواقع می شد که اصلاح آن ضرورت داشت.

وی بیان کرد: بویژه پس از سیلاب مرداد ماه به این شبکه آسیب وارد شد و شاهد قطعی برق بودیم که با مساعدت مدیرعامل محترم با یک اقدام جهادی توانستیم این طرح را عملیاتی کنیم.

احمدی تصریح کرد: در این منطقه 85 روستا وجود دارد که با کمک بسیجیان نسبت به اصلاح شبکه و تقویت ضریب آن اقدام شد که از این پس از بروز خاموشی و نیز افت ولتاژ جلوگیری خواهد شد

احمدی اظهارداشت: برای اجرای این طرح جهادی بالغ بر 42 میلیارد ریال هزینه شده و در اجرای آن 25 اکیپ فنی و نظارتی و 105 نیروی جهادی استفاده شده است.

وی یادآورشد: تامین زیرساخت ها حدود سه ماه و اجرای طرح در سه روز انجام شده است و با احداث این شبکه هوایی ضمن افزایش قابلیت اطمینان شبکه و بهبود ولتاژ برق روستاهای مسیر از هدر رفت انرژی و افت برق جلوگیری می شود.

مدیر برق شهرستان قزوین تصریح کرد:  رفع ضعف ولتاژ در سایر مناطق از جمله طارم سفلی نیز در دستور کار است که تا پایان سال انجام خواهد شد.

حمدی اضافه کرد: نوسازی شبکه برق بازار سنتی قزوین از دیگر برنامه هایی است که در اولویت ماموریت های جهادی شرکت برق شهرستان قزوین قرار دارد.

در منطقه الموت شرقی حدود 12 هزار مشترک برق وجود دارد.

 

کدخبر: 752506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟