آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه مفاخر علمی و دینی یک ضرورت

به گزارش رکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سینما فلسطین بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ما در انجمن مفاخر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی داریم که بزرگداشت‌های شخصیت های شاخص استان را برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: امسال دو مجموعه فرهنگی در شهرستان بروجرد به بهره‌برداری رسید، کتابخانه استاد آیتی و امروز کتابخانه شهید باهنر بروجرد با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها اهداف زیادی را دنبال می کند که یکی‌ از اهداف، ادای دین به این مفاخر و بزرگان و هدف دوم ایجاد انگیزه در بین علاقه‌مندان و شاگردان اساتید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: هدف دیگر ما این است که در گام دوم انقلاب نسل جوان و نوجوان را با اندیشه های چهره های همچون علامه شهیدی آشنا و پیوندی بین آن‌ها و خدمات و کارهایی که انجام گرفته ایجاد کنیم.

فتایی افزود: مقالات خوبی به دبیرخانه ارسال شده، باید تلاش کنیم برای همه بزرگان برنامه‌هایی در شأن آن‌ها برگزار کنیم چه آن‌هایی که در قید حیات هستند و چه افرادی که در قید حیات نیستند.

فتایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در زمان رحلت علامه سید جعفر شهیدی پیامی دادند و فرمودند: «ایشان ادیبی فرزانه، مورخی ژرف‌نگر و انسانی والا و باکرامت و در مشار افراد علمی این زمان بودند و آثار ادبی با ارزش و ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند.»

گفتنی است که مقدمات برگزاری همایش بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی، در زمان سفر عبدالهادی فقهی زاده، معاون وقت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه 1399 به لرستان در قالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد. 

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 752291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟