راهدارخانه زیاران آب شرب ندارد

به گزارش رکنا قزوین، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک به منظور بررسی مشکلات پل های مسیرهای ارتباطی به ریاست فرماندار شهرستان آبیک در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

جواد افشارفرد رئیس اداره راهداری شهرستان آبیک در این جلسه اظهارداشت: کرد: در محورهای مواصلاتی شهرستان آبیک حدود 470 دستگاه پل وجود دارد که مشخصات فنی همه آنها استخراج شده و در سامانه ای ثبت خواهد شد تا بتوانیم در زمانهای مختلف به اطلاعات کامل این ابنیه دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون اطلاعات و مشخحصات فنی 100 پل در این سامانه ثبت شده که از این تعداد 6 دستگاه از پل های مشکل دار نیز شناسایی شده که بایستی به صورت اضطراری برای رفع معایب آن اقدام شود.

افشار فرد تصریح کرد: پل آقچری یکی از پل های دارای نواقص و اشکالات فنی است که در نامه‌ای به ستاد بحران استان قزوین مبلغ 90 مییلون تومان برای رفع معایب آن درخواست کرده ایم تا از طریق ستاد بحران تامین شود.

 

وی گفت: پل صمغ‌آباد از دیگر پل‌های مشکل دار شهرستان آبیک است که در بازدید مشخص شد در پایین دست آن نواقصی هست که برای دسترسی به پل باید از باغات مردم عبور کرد که این اقدام نیازمند مجوز دادستانی برای ترمیم است.

این مسئول یادآورشد: پل فلزی روستای میان کوه هم دارای نواقص فنی است که در هنگام انتقال آب سد زیاران دچار مشکل شد که با رفع برخی موارد  برای نصب نرده‌های پیرامون پل و تعویض تابلوهای هشداری نیز اقدام شده است. 

رئیس اداره راهداری شهرستان آبیک اضافه کرد: برای تعمیر و مرمت پل انجیلاق نیز به اعتباری بالغ بر 380 میلیون تومان نیاز داریم و دربخش بشاریات در روستای حاجی‌تپه هم پلی وجود دارد که رودخانه آن توسط اداره آب منطقه‌ای لایروبی شده اما دهنه آب روی آن حدود 1 متر در 1.5 متر است که در حال حاضر ظرفیت انتقال 9 مترمکعب انتقال آب را دارد که در بررسی انجام شده توسط بخشداری بشاریات مقرر شد دهانه آب رو افزایش یافته و ظرفیت انتقال آب به 54 مترمکعب تغییر کند تا از بروز سیلاب جلوگیری شود

وی با اشاره به آمادگی راهداری شهرستان آبیک برای اجرای ماموریت در فصل زمستان اظهارداشت: 2 هزار و 200 تن ماسه و نمک مخلوط و 200 تن نمک خالص برای برفروبی و کولاک در مواقع بحران در انبارهای راهداری ذخیره شده است.

رئیس اداره راهداری شهرستان آبیک اظهارداشت: راهداران این اداره با بهره گیری از 21 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در راهداری شهرستان آبیک آماده خدمت رسانی به مردم در جاده ها هستند

 

کدخبر: 752089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟