افتتاح 6 طرح راهداری در هفته حمل و نقل

به گزارش رکنا قزوین،جواد حق لطفی به مناسبت هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره حمل و نقل و پایانه های قزوین برگزار شد، اظهارداشت: ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر، حمل کالاهای اساسی، احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، احداث راههای روستایی، راهداری جاری و محوری، نصب گاردریل، علائم نیوجرسی، خط کشی و اجرای روکش آسفالت حفاظتی، نصب بیوک مفصلی، ایمن سازی جاده ها و راهداری زمستانی از مهمترین رسالتهای راهداری است و تلاش می کنیم با همه محدودیت های اعتباری با همه توان و ظرفیت کار کنیم و نگذاریم هیچ کاری متوقف شود.

وی افزود: امسال حجم زیادی از کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی توسط پایانه حمل و نقل باری به اقصی نقاط کشور منتقل شد که کار بزرگی محسوب می شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان قزوین گفت: اول دی ماه آغاز فصل زمستان و روز فرشتگان جاده هاست و راهداران و در همه فصول با حضور در جاده ها برای امدادرسانی در خدمت مردم  هستند.

حق لطفی بیان کرد: در این هفته برنامه هایی پیش بینی شده که دیدار با نمایندگان استان ، جلسه گرامیداشت و تجلیل از رانندگان ، معرفی رانندگان نمونه، تقدیر از برگزیدگان، حضور در پایانه های بار و مسافر، مراسم استانی با حضور مدیران استانی، کارهای خیرخواهانه اهدای خون و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند، برنامه در قرارگاه زمستانی پلیس راه و نشست کمیسیون راهها و افتتاح طرحها از جمله آنهاست

وی یادآور شد: در گذشته عوامل تصادفات به سه عامل انسان، جاده و خودرو منتهی می‌شد که امروز هم موضوعات جدید از جمله اورژانس و امداد جاده‌ای و قانون مداری و برخورد با متخلفان هم به این عوامل اضافه شده است.

حق لطفی اظهار کرد: عامل 75 درصد تصادف انسانی است که  آموزش و فرهنگ سازی موجب کاهش در هزینه ها و تصادفات می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با توجه به تغییرات جوی و اقلیمی و آسیب هایی که راهها وارد می شود نیازمند ارتقای ایمنی جاده ها هستیم که این کار با نصب علائم، نیوجرسی و بیوک مفصلی انجام می شود

وی افزود: عملیات ارتقای ایمنی 130 کیلومتر از جاده های استان با 40 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست که در حال حاضر  92 درصد پیشرفت دارد.

حق لطفی اظهارداشت: در استان تاکنون 72 نقطه پر حادثه شناسایی شد که 56 نقطه را اصلاح کردیم و در حال حاضر  16 نقطه پر حادثه باقی مانده که اصلاح و رفع آن 33 میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

وی با اشاره به کمبود خدمات رفاهی در مسیر جاده رشت و نبود جایگاه سوخت و بهسازی ناوگان حمل و نقل هم گفت: در حال حاضر 36 مجتمع خدمات رفاهی با 573 هزار مترمربع مساحت در حال بهره برداری است که توسعه مجتمع ها در دستور کار قرار دارد.

حق لطفی افزود: 21 مجتمع با 600 هزار مترمربع در استان در حال ساخت است و تاپایان سال جاری 4 مجتمع افتتاح می شود و مابقی در سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: نگاه ما این است مجتمع های رفاهی در کنار خدمات رسانی به مردم، به ایمن سازی، اشتغال و کاهش حوادث و امدادرسانی در فصول مختلف نیز کمک می کند.

حق لطفی تصریح کرد: همچنین یک مجتمع در کیلومتر 70 جاده رشت درحال ساخت است و یک مجتمع در گردنه کوهین  30 درصد پیشرفت دارد که در لاین رفت هم دو مجتمع ساخته می شود که در مجموع 4 مجتمع در این مسیر راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان قزوین با بیان اینکه 50 درصد راه‌های روستایی استان قزوین آسفالت است، افزود: پنج هزار و 300 کیلومتر راه روستایی در استان و 693 کیلومتر راه شوسه و1965 کیلومتر خاکی یا جیپ‌رو در استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: از مجموع 46 دوربین نصب شده ثبت تخلف در بزرگراه، آزادراه و راه های اصلی این استان، 36 دوربین فعال بوده و مابقی نیز به علت سرقت یا وقوع سوانح رانندگی از کار افتاده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور بسیار بالا است، افزود: متوسط سن باری 22، اتوبوس 14، مینی بوس 25 سال است که طبق برآوردهای صورت گرفته این وضعیت سنی برای ناوگان جاده‌ای کشور به ویژه بار و مینی بوس بسیار بالا است که امیدواریم با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای شاهد کاهش سن ناوگان حمل و نقل باشیم.

 

کدخبر: 752080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟