فدراسیون ورزش همگانی می‌تواند به یک سازمان ملی در حوزه ورزش تبدیل شود

به گزارش رکنا قزوین، افشین ملائی در سفر خود به استان قزوین و در جریان بازدید از هیئت ورش‌های همگانی استان قزوین که با حضور محمدرضا فروحی دبیر این فدراسیون، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، افسانه حسن نایبی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، شفیعی رئیس هیأت ورزش های همگانی استان ،ندا پاکدامن نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی بر گزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک تشکیلات بزرگ ورزشی در فدراسیون ورزش همگانی بعلت تعدد رشته های متنوع ایجاد شده که با کل فدراسیون‌های ورزشی کشور برابری می کند.

وی اضافه کرد: فدراسیون ورزش همگانی به تدریج می‌تواند میلیون‌ها نفر از جامعه ورزشی کشور را درون خود جای دهد که این مهم باید در استان‌ها نیز مورد توجه باشد.

ملائی با بیان اینکه در برخی از لیگ‌ها از سال گذشته تاکنون جمعیت ورزشی از 70 هزار نفر به 150 هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: این افزایش 114 درصدی تنها مربوط به یکی از لیگ‌های ورزشی است و این ظرفیت به طور حتم در رشته‌های دیگر نیز چندین برابر خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: از 100 درصد ظرفیت موجود در ورزش همگانی، تنها 10 درصد عملیاتی شده و هنوز موارد عدیده‌ای وجود دارد که مغفول مانده و باید به آن بپردازیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی سپس به رفع معضل کم تحرکی در ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: یک زمانی مسئله اصلی در ورزش همگانی پیاده روی بود، اما امروز فدراسیون موضوع کم تحرکی را مشکل اصلی جامعه می‌داند و برای رفع آن برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است.

وی از تلاش‌ها و اقدامات رئیس و اعضای هیأت همگانی استان قزوین تشکر کرد و گفت: جناب شفیعی به لحاظ تجارب متعددی که در حوزه مدیریت ورزشی و مسائل سیاسی و اجتماعی دارند، بسیار خوب توانستند با اقشار مختلف ارتباط برقرار کرده و عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند که این روند باید همچنان تداوم داشته باشد.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون ورزش همگانی اظهار داشت: ورزش همگانی در استان یکی از پویاترین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود و همواره شاهد هستیم جمعیت قابل توجهی از اقشار مختلف اجتماعی در رشته‌های آن شرکت می‌کنند.

 

کدخبر: 752073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟