تاکنون۶۰ عنوان کتاب حوزوی طراحی و چاپ شده‌است

به گزارش رکنا از قم، حجت‌الاسلام فرهاد عباسی در گفتگویی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر افزود: گام نخست این بود که برای استقرار و تثبیت دفتر تدوین متون درسی حوزه پشتوانه هایی را در نظر بگیریم؛ شورای سیاستگذاری دفتر یکی از پشتیبان‌های ساختاری آن می باشد.

 

وی گفت: تدوین فرآیندهای استاندارد و بروز تدوین متن درحال حاضر مدنظر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه قرار دارد که در چند ماه گذشته بر این اساس کتاب‌های درسی مورد بازبینی واقع شده‌است.

 

عباسی حضور استادان خبره در زمینه پژوهش و تدوین کتاب‌های آموزشی در دفتر تدوین متون درسی حوزه را مغتنم دانست و گفت: هرکدام از این استادان دارای تخصص لازم جهت تدوین متون درسی می‌باشند و این فرصت مغتنمی برای حوزه‌های علمیه است.

 

مدیر دفتر تدوین متون حوزه تصریح کرد: یکی از مشکل‌های این دفتر ضعف ساختاری است، بر اساس مصوبه‌های قبلی قرار بر این بوده که این دفتر به صورت یک مرکز فعالیت داشته باشد، اما تاکنون این امر محقق نشده‌است.

 

وی همچنین با اشاره به بخش‌های تخصصی دفتر تدوین متون درسی حوزه افزود: در تامین نیروی انسانی لازم برای بخش‌های تخصصی مقداری با مشکل مواجه هستیم که نیاز به توجه بیشتر مدیریت حوزه به این امر می‌باشد.

 

 عباسی بیان داشت: جلسه‌های گروه‌های علمی استادان حوزه علمیه قم درحوزه‌های درسی مختلف به صورت منظم درحال برگزاری است تا از نظرات آنها جهت تدوین هرچه بهتر متون درسی استفاده شود.

 

مدیر فناوری آموزشی دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه نیز گفت: در سایت دفتر تدوین متون بخش گروه‌های علمی دفتر تدوین متون درسی در حال راه اندازی هستند و گروه صرف آن به طور کامل در حال فعالیت است.

 

حجت‌الاسلام مصطفی کاویانی یادآور شد: استادان سراسر کشور می‌توانند در سامانه و سایت دفتر شرکت داشته و به ایراد نظرها، انتقادها و پیشنهادهایشان در مورد کتاب‌های درسی حوزه بپردازند؛ بنابراین برای هر گروه علمی یک سایت طراحی می‌شود که زیر مجموعه میز خدمت دفتر تدوین متون درسی می‌باشد.

 

مدیر فناوری متون حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: تابستان آینده همایش سالانه‌ای در عرصه کلی تدوین متون درسی حوزه خواهیم داشت که در آن داشته‌های این دفتر ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

وی مچنین گفت: راه‌اندازی میز مطالعه‌های نیازسنجی در مناطق مختلف نیز یکی دیگر از برنامه‌های دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه می‌باشد، تاکنون استان آذربایجان شرقی در زمینه راه‌اندازی این میزها پیشگام بوده‌است.

نظری / قم

کدخبر: 751468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟