آغاز طرح کنترل قیمت‌ و تنظیم بازار قزوین با همکاری بسیجیان

به گزارش رکنا قزوین ،عزیزاله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین از آغاز کنترل قیمت‌ و تنظیم بازار قزوین با حضور ۳۰۰ بسیجی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصمیم اخیر دولت برای دسترسی آسان و بهتر مردم به محصولات استراتژیک و پرمصرف و کنترل و نظارت بیشتر بر سودجویان؛ طرح کنترل قیمت و تنظیم بازار توسط جهاد کشاورزی و سازمان صمت انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که معاون اول رئیس جمهور با سازمان بسیج مستضعفین کشور در زمینه بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی منعقد کرده، مدت این طرح یک سال پیش‌بینی شده و به همین منظور کارت‌هایی که برای بازرسین صادر می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ دارای اعتبار است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در شرایط کنونی نظارت بر بازار کالاهای اساسی بسیار اهمیت دارد در همین راستا نظارت بر کلیه محصولات کشاورزی از تولیدکننده به مصرف کننده به جهاد کشاورزی و مابقی اقلام اساسی در بازار به سازمان صمت محول شده که در رویکرد جدید با توجه به محدودیت نیروی دولتی از ظرفیت نیروهای مردمی بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار استفاده می‌شود.

افضلی ابراز کرد: دوره‌های آموزشی برای ناظران جهادکشاورزی و بسیج در خصوص نظارت بر بازار و نحوه تنظیم صورت جلسات از سوی سازمان صمت در تمامی شهرستان‌ها برگزار شده و در نهایت برای نیروهایی که تحت عنوان بازرس به اتاق اصناف معرفی می‌شوند کارت بازرسی صادر خواهد شد، همچنین بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز همراه با این افراد تکالیف خود را انجام خواهند داد.

رئیس سازمان صمت استان گفت: دوره‌های آموزشی نیروهای معرفی شده در شهرستان قزوین به اتمام رسیده و روز گذشته برای ۸۰ نیرو، کارت صادر شده است که حدود ۴۰ نفر به منظور کنترل سطح بازار به صورت صبح و بعدازظهر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان آبیک دوره‌های آموزشی به اتمام رسیده و در شهرستان‌های دیگر نیز آغاز شده است؛ بنا داریم تا آخر هفته تمام هماهنگی‌های لازم با بسیج اصناف انجام شود تا در کنار هم بتوانیم با قوت بیشتر بازرسی سطح بازار را آغاز کنیم.

افضلی در پایان گفت: با ساماندهی نیروهای بسیج به عنوان بازرس و هم افزایی بازرسان سازمان صمت و جهادکشاورزی، ابعاد نظارتی بر بازار قوی‌تر شده و تنظیم بازار با شرایط بهتری انجام خواهد شد.

 

کدخبر: 751114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟