دفاع عزتمندانه دولت سیزدهم از حقوق ملت ایران/تیم مذاکره کننده هوشیارانه و خیلی جدی وارد عمل شده

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، عزیز جوانپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: منصفانه نیست ملتی که در مقاطع مختلف انقلاب این‌قدر مقاومت و با عزت زندگی کرده، حقوق بین الملل بر علیه آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل زورگویی ها و تحمیل نظرات آنان در آینده ثمر خواهد داد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در توافق های گذشته برجام به رغم تاکیدات رهبری و فرصت‌هایی که مسئولان سیاسی کشور داشتند تیم مذاکره کننده تصمیمش این بود که این سند به هر قیمتی امضا شود، افزود: اکنون باید مذاکره کنندگان بسیار هوشیارانه عمل کنند و تاکید رهبری مبنی بر هوشیاری و بصیرت موجب رعایت خطوط قرمز و دفاع از منافع ملی کشور و حقوق مردم شود.

جوانپور خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده در عمل نشان خواهند داد مقاومت و ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ و زورگویان نتیجه خواهد داد.

وی یادآور شد: اکنون نیز تیم مذاکره کننده هوشیارانه و خیلی جدی وارد عمل شده  و در مذاکرات حضور پیدا کرده، بدون اینکه مرعوب طرف مذاکره کننده و قدرت‌های بزرگ دنیا شود.

وی اظهار کرد: گروه مذاکره کننده با پشتوانه مردم، رهبری، خون شهدای هسته ای، امثال سردار سلیمانی و به پشتوانه فرهنگ مقاومت و ایثار با صلابت وارد میدان مذاکرات شده است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده به این مبانی اعتقاد دارد و به طور یقین شرافتمندانه و آبرومندانه حرف های ملت ایران را خواهد زد و تاکنون نیز در مذاکرات اخیر اقتدار عظمت و غیرت ایرانی را به رخ کشیده است.

جوانپور تاکید کرد: حق ملت ایران نیست که حقوق بین الملل علیه کشورشان باشد؛ یعنی در واقع هم تحریم اعمال شود هم برای فعالیت های صلح جویانه هسته ای مانع ایجاد شود و هم مشکلات برای کشور ایجاد کنند؛ این ظلم بزرگی به ملت ایران است.

وی افزود: در خصوص برجام که خیلی بر روی برد - برد بودن آن تاکید شده بود، مشخص شد که تنها برد شامل طرف های مذاکره کننده بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی واحد تبریز اظهار کرد: ضعف و زبونی در مذاکرات دولت قبل مایه سرافکندگی بود؛ الحمدلله اکنون تیم مذاکره کننده بسیار خوب ظاهر شده، هرچند فشارها زیاد است و ضد انقلاب مذاکره کنندگان را تخریب می کند.

جوانپور تاکید کرد: تخریب ها نشان دهنده آن است که مسیری که توسط مذاکره‌کنندگان طی شده، درست است و با توکل به خدا و درایت کامل این مذاکرات در نهایت موفق خواهد بود.

 دومین مرحله از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ از روز گذشته(پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور نمایندگان دو طرف در حال برگزاری است.

کدخبر: 749910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟