اصحاب رسانه در زمینه ترغیب جمعیت روستایی در تزریق واکسن کرونا یاری کنند

به گزارش رکنا در همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و تبریک روز پرستار به این قشر خدوم، گفت: پرستاران با سخت‌کوشی و ایثار همچنان در حال مبارزه با کرونا هستند و سلامت خود را به خطر انداختند، شهید دادند تا بتوانند جان مردم را حفظ کنند.

استاندار همدان در ادامه با تقدیر از مجموعه فعالیت پرستاران استان، گفت: پیرو تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر پرداخت معوقات پرستاران، گفت: مطالبات پرستاران استان پیگیری و زمینه پرداخت معوقات آن‌ها فراهم شود.

قاسمی‌فرزاد، در ادامه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مناطق روستایی استان، گفت: اصحاب رسانه در زمینه اقناع‌سازی جمعیت روستایی جهت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی گفت: پایش طرح شهید سلیمانی در نقاط روستایی که شیوع کرونا گسترده و یا تزریق واکسیناسیون در آنجا به کندی صورت می‌گیرد، انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان، تزریق دز دوم واکسن کرونا برای دانش‌آموزان را با اهمیت دانست و گفت: با گسترش تزریق واکسن کرونا در بین دانش‌آموزان، امتحانات آن‌ها در استان به‌صورت کاملا حضوری انجام خواهد شد. معلمان استان نیز سعی کنند دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش دانش‌آموزانی را که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند شناسایی و در جهت تزریق واکسن اقدام کند.

وی خطاب به تیم‌های بازرسی ستاد کرونا گفت: نظارت و کنترل بیشتری بر مدارس استان در جهت نصب تهویه، تزریق واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر آموزشی انجام گیرد.

استاندار همدان در ادامه، تشدید نظارت، کنترل و بازدیدهای سرزده نسبت به آموزش و پرورش در سطح استان را از تیم‌های نظارتی خواستار شد.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود، بر نظارت و کنترل بخشی و فرابخشی بر وسایل حمل‌ونقل عمومی استان تاکید کرد و افزود: انجام و اجرای طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون در مناطق روستایی، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون جمعیت روستایی (مشمول بالای ۱۲ سال) در استان همدان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی گفت: با سعی و تلاش مجموعه مدیریت استان، وضعیت شیوع کرونا در استان همدان تحت کنترل است. همچنین ضروری است که میزان پیشرفت طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا در استان بررسی شود.

استاندار همدان عادی انگاری عموم مردن را باعث متزلزل شدن شرایط موجود دانست و گفت: برای حفظ وضعیت موجود و آبی شدن کلیه شهرهای استان، مردم باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی خواست تا اطلاعات مربوط به درصد پوشش واکسیناسیون کرونایی کارکنان خود را به دانشگاه علوم‌پزشکی ارائه کنند.

استاندار همدان، انجام و تزریق دُز دوم واکسن کرونا برای دانش آموزان را الزامی دانست و گفت: آموزش و پرورش از ورود دانش اموزانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، ممانعت کند.

 

کدخبر: 749879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟